مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: ۱۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان طی سال گذشته آزاد شدند که مبلغ بدهی آن‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ توسط شکات گذشت شده است.

علی هاشمی، امروز ۲۸ اردیبهشت، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وظیفه اصلی سازمان زندان‌ها، نگهداری زندانی و اجرای حکم حبس است.

وی گفت: رسالت اصلی سازمان زندان‌ها، رسالت اصلاحی و تربیتی است اما بیشترین اعتبارات در بخش وظیفه هزینه می‌شود و در چرخه اصلاحی و تربیتی در سازمان زندان‌های کشور به پنج مقوله مهم توجه می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی افزود: نخستین موضوع این چرخه، سلامت جسم و روح زندانی است و ۹۰ درصد زندانی‌های ورودی به زندان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با مقوله موادمخدر مبتلا هستند.

هاشمی تصریح کرد: متادون، ترک اعتیاد نیست اما نگهدارنده است و از رفتارهای پرخطر زندانی جلوگیری می‌کند که ۸۶۰ نفر زندانی استان تحت پوشش متادون درمانی هستند.

وی ادامه داد: مشاوره برای شناخت بیماران HIV انجام می‌شود و از ابتدای مهرماه سال گذشته ۱۳۹۱ نفر تست صحیح HIV  مثبت گرفته شده و امروز هیچ مشکلی در   این خصوص در زندان‌ها وجود ندارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به حرفه‌آموزی و اشتغال زندانی یکی دیگر از مقوله‌های چرخه اصلاحی و تربیتی است و در سال گذشته ۱۶۶ دوره آموزش مهارتی در زندان‌های استان با همکاری فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان انجام شده است.

هاشمی اظهار کرد: تاکنون ۳۵۷۹ نفر از زندانیان استان در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت‌نام و شرکت کردند که تاکنون ۱۲۹ دوره به پایان رسیده و ۳۰۵۷ نفر در آزمون‌های مربوطه شرکت کردند.

وی افزود: اداره کل زندان‌های استان در شش سال گذشته یکی از دستگاه‌های برتر در موضوع نماز بوده و امتیازات کامل را کسب کرده و این اداره کل به مقوله نماز و قرآن آموزی توجه ویژه‌ای دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: در بحث حفظ قرآن کریم نیز هر زندانی که سه صفحه قرآن را حفظ کند، از دو روز مرخصی برخوردار می‌شود که در این راستا حدود ۹۰۰ نفر از زندانیان استان حافظ یک جز تا ۳۰ جز قرآن شده ‌اند.

هاشمی با بیان اینکه ۹۳ درصد از زندانیان استان مرد و هفت درصد نیز زن و ۱۷ درصد از زندانیان متهم هستند، بیان کرد: ۶۳ درصد از زندانیان استان بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه ۱۲ کانون فرهنگی هنری در زندان‌های استان وجود دارد، اظهار کرد: زندانیان در سال گذشته به تولید محصولات کشاورزی نیز پرداخته ‌اند که میزان فروش این محصولات تولیدی ۲۱ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰۰ خانواده و ۴۰ درصد از زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان هستند.

هاشمی تصریح کرد: ۱۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان در سال گذشته آزاد شدند که مبلغ بدهی آن‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده و ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ توسط شکات گذشت شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال نیز ۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شده‌اند که مبلغ بدهی آن‌ها یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بوده و حدود ۷۰۰ میلیون تومان توسط شاکیان گذشت شده است.

برگزاری جشن گلریزان در بیرجند 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد روز دوشنبه ۱۴ ماه رمضان در تالار ماهان فرودگاه قدیم برگزار خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۳۰ میلیارد تومان در استان وجود دارند، تصریح کرد: جرم ۷۵ درصد از زندانیان استان، موادمخدر است.

وی افزود: مبلغ دیه سال جاری در ماه‌های غیرحرام ۲۷۰ میلیون تومان و مبلغ دیه در ماه‌های حرام ۳۶۰ میلیون تومان اعلام شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی یادآور شد: ۲۲۶۳ نفر از زندانیان استان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عفو مقام معظم رهبری مواجه شدند که از این تعداد ۱۰۷۵ نفر با تخفیف مجازات و ۱۱۸۸ نفر آزاد شدند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله