توزیع هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی بین مراکز فرهنگی و هنری کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی  در مراسم توزیع کتاب و سرگرمی بین مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های استان که با حضور فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران استان برگزار شد گفت: این اقدام در ویژه برنامه‌ای با شعار «بر مسیر دانایی، بر بال کتاب» انجام می‌شود.

طاهره حمیدی افزود: طبق این برنامه سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون کشور ارسال شده و سهم استان خراسان جنوبی در مرحله اول هشت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب و سرگرمی بوده که شامل ۹۰ عنوان کتاب جدید است.

وی گفت: در این بین ۹ عنوان کتاب برگزیده‌ جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان (مرغک) است که یکی از رویدادهای ادبی کانون پرورش فکری بوده، چاپ اول و ۲۵ عنوان هم از انتشارات دیگر تهیه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع کتاب در سه مرحله انجام می‌شود گفت: مرحله دوم توزیع کتاب یک ماه آینده و مرحله سوم آبان ماه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴۰ هزار کتاب تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری در ۲۸ مرکز ثابت، سیار و پستی استان موجود است.

حمیدی هدف اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان ذکر کرد و گفت: این کتاب و سرگرمی‌ها در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان برای دسترسی مخاطبان توزیع می‌شود.

فرماندار بیرجند هم ضمن قدردانی از این اقدام فرهنگی گفت: ارسال این تعداد کتاب و سرگرمی به مراکز کانون حرکت ارزشمندی است که در راستای غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان می‌تواند موثر واقع شود.

علی فاضلی فرد افزود: نسبت به کانون اقبال و اعتماد خوبی بین خانواده‌ها وجود دارد که براساس پیشینه موفق و عملکرد هدفمند و فرآیندمحور این مجموعه فرهنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: جامعه امروز به تربیت جوانانی در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی نیاز دارد که بخشی مهمی از این وظیفه برعهده مربیان کانون است.

وی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در این برنامه‌ها علاوه بر آموزش، به تربیت، تهذیب و اخلاق هم باید توجه کنیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آینده نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از آنجایی که یکی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تربیت فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی است این اقدامات فرهنگی کمک شایانی به تحقق اهداف کانون می‌کند.

حسینعلی نخعی افزود: زمانی که کار فرهنگی به درستی انجام شود نتیجه آن پرورش جوانانی خلاق، خوشفکر و با استعداد خواهد بود که آسیب اجتماعی آنان را تهدید نمی‌کند و این کار ارزشمندی است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور