#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کار رسانه‌ای اگر درست انجام شود انسان در راستای هدفی که خلق شده است به کمالات می‌رسد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار اصحاب رسانه خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و بزرگداشت شهدای رسانه افزود: رسانه اگر در کار خود تحریف ایجاد کند، می‌تواند نوع بشر را از راه اصلی‌اش منحرف کند و آنگاه انسان منحرف، بدترین موجود عالم می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری و رسانه، کاری پر اهمیت است که در بُعد مثبت آن بهترین کار و در بعد منفی آن بدترین‌کار است اظهار داشت: کار شما خبرنگاران، سرنوشت، عمر و ارزش‌های انسان را رقم می‌زند و خوش به حال شما که توفیق پیدا کنید این امانت خدا و مردم را در جهت سازنده و برای رشد کمال و نجات انسان بکار گیرید که عاملی موثر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی ادامه داد: اما افرادی که کارشان تحریف و دروغ است جلاد را به جای شریف و ظالم را به جای مظلوم رقم می‌زنند که بدترین خیانت را به خود و انسان انجام می‌دهند و امیدوارم خدواند به شما توفیق دهد در جهت ادای این امانت لحظه‌ای غفلت نکنید.

وی گفت: ما انسان‌ها که به این عالم آمده‌ایم یک فرصت بیشتر نداریم، زندگی تکرار نمی‌شود، انسان است که باید سرنوشت و هویتش را بدست قدرت خود رقم بزند و تمام سرمایه‌اش این است اگر ضایع شد ضایع می‌شود و اگر بارور شد بارور می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: عواملی که روی سرنوشت انسان‌ها نقش دارند از جمله وراثت، تربیت و محیط است که به معنای عام آن خانواده، محیط و آنچه محیط را پر می‌کند مانند انواع خبرها را شامل می‌شود، انسان خودش را با آنها تطبیق می‌دهد حالا چه در تاریخ و چه در معاصر باشد اینها برای انسان سرنوشت‌ساز و تصمیم‌ساز است که چطور زندگی‌اش را پر کند.

وی با بیان اینکه یکی از عواملی که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد انواع رسانه و خبرها است یادآور شد: مسئله کربلا و عاشورا و این مصیبت بزرگی که واقع شده محصول خبرهای زمان بوده است یعنی حدود ۲۰ سال در یک خفقان یکطرفه و بصورت هدفمند و تحریف شرایطی را پیش آوردند تاجایی که حتی تعجب می‌کردند که مگر حضرت علی(ع) نماز می‌خواند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: شما انسان‌ها اشرف مخلوقات و تکریم شده هستید، آسمان و زمین برای شما خلق شده و یک سخت‌افزار و مقدمه‌ای برای حیات شما است و محصول بزرگ انسانیت اندیشه است زیرا نوع بشر می‌تواند تا مقام خداگونه شدن جلو برود اما اینها الگو و پیشوا دارد و بدون ابزار نمی‌شود و خدا اینها را داده است اما مصیبت که وارد شد این بود که آن محصول که ابزار کارش با نیرنگ و خونریزی به هم ریخت، گرک درنده می‌شود.

وی افزود: آنچه شما در زمان معاصر و گذشته تاریخ مشاهد می‌کنید که امروز سنبل سرکشی در فرهنگ غرب است اینها به خاطر توجه نکردن به اهل بیت (ع) بوده که انسان‌پرور بودند و با راه‌های انحرافی نیز کار بشر به اینجا رسانده است.

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل صدا و سیما، مسوول بسیج رسانه استان و مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی نیز به بیان دیدگاه‌های خود همچنین مشکلات و دغدغه‌های اهالی رسانه پرداختند.