رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۵ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجر در شهرستان‌های طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، سربیشه و خوسف افتتاح می‌شود.

عباس جرجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی با پیش‌ بینی اشتغال ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۱۹ پروژه در حوزه‌های صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال در استان خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از اعتبار هزینه شده برای طرح‌های قابل افتتاح و اعتبار پیش بینی شده برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، ۱۴۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بخش‌های مختلف از جمله اشتغال پایدار روستایی و عشایری تامین شده است.

وی گفت: افتتاح پروژه‌های صنعت و معدن در دهه فجر زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۲ نفر را در استان فراهم می‌کند.

جرجانی اظهار داشت: طرح توسعه شرکت صنعتی معدنی سوراو جین عقیق تولید برکت نسوز طبس با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر از جمله این طرح‌ها است.

وی گفت: افتتاح مجتمع کشت و صنعت سردخانه‌ای سبزی کاران امید، تولید آب آشامیدنی بسته بندی شده و یخ خوراکی قالبی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر و معدن زغالسنگ کوچکعلی شمالی با هزینه‌کرد ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۸ نفر از دیگر پروژه‌هایی است که در طبس افتتاح می‌شود.

جرجانی عنوان کرد: معدن مس ورزگ با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۶۵ میلیون ریال با اشتغال ۱۴ نفر و تولید آجر فشاری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیز دهه فجر در شهرستان قاینات افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد دانه‌بندی منیزیت لاخ زرد با هزینه کرد ۱۳ میلیارد ریال در نهبندان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲ واحد تولید پورد بنتونیت با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۴ نفر در سرایان به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از معدن سنگ لاشه گلبرگ سربیشه با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال گفت: همچنین واحد تولید منیزیت کلسینه و زینتر شده با هزینه کرد ۲۳۲ میلیارد ریال و واحد اوراق فشرده چوبی با اشتغال ۴۸ نفر نیز در سربیشه افتتاح می‌شود.

وی افزود: طرح تولید زغال از ضایعات منابع سلولزی، واحد تولید فیلتر هوا خودرو، واحد تولید منیزیت دانه بندی شده و تولید قطعات بتنی با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۵۴۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و اشتغالزایی۵۴ نفر افتتاح می‌شود.

جرجانی اظهار داشت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح تولید پودر بنتونیت، تولید اکسید منیزیم، تولید دولومیت کلسینه و زینترشده و تولید اوراق فشرده چوبی با روکش ملاینه با پیش بینی اشتغال مستقیم ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز خواهد شد.