سرپرست پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: این واحد دارای ۵۷۵ دانشجو است که ۲۰۰ نفر آنان با کسب رتبه کمتر از هزار در کنکور، وارد این مجموعه شده‌اند.

زهره باقرزاده روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: حضور دانشجویان نخبه زمینه تربیت معلمان نخبه و فرهیخته را برای نظام آموزشی کشور فراهم می‌کند و تحصیل دانشجویان نخبه در پردیس خواهران خراسان جنوبی موجب افتخار ما است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۱۶ مجموعه‌ای به نام دانش‌سرای مقدماتی در بیرجند ایجاد شد که سابقه تربیت معلمی در این منطقه به ۸۰ سال پیش می‌رسد و در سال ۱۳۹۱ این مجموعه از عنوان دانش‌سرای مقدماتی به دانشگاه فرهنگیان تغییر نام داد.

باقرزاده گفت: رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت نیرو برای شغل معلمی است و در حال حاضر رشته‌های تحصیلی تاریخ، جغرافیا، آموزش علوم اجتماعی و آموزش علوم ابتدایی در پردیس خواهران این دانشگاه در خراسان جنوبی تدریس می‌شود.

سرپرست پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون ۲ عضو هیات علمی، ۲ مربی و یک نفر کارشناس به عنوان کارکنان رسمی در این مجموعه فعالیت کرده و ۱۶۰ استاد حق‌التدریس هم با واحد پردیس خواهران همکاری دارند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۱ تاکنون در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ۸۵۶ نفر دانش‌آموخته است.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۸۸ زمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای ایجاد پردیس خواهران در سایت اداری استان در نظر گرفته شد که هفت هزار مترمربع زیربنا نیاز دارد و تاکنون پنج میلیارد تومان برای آن اعتبار ملی تخصیص یافته و فاز یک آن آغاز شده که امیدواریم در مدت سه سال آینده تکمیل و تجهیز شود.