تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شد.

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم از بامداد امروز آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود و تکلیف یک کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” از مجموع چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی در این مرحله مشخص خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه از امروز ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و ۲۴ ساعت قبل از شروع رای گیری یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت پایان می‌یابد.

موسی سلیمی افزود: در این مدت نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که مدیریت شهری برای تبلیغات در نظر گرفته است، استفاده کنند.

وی اظهار کرد: مستندها و مناظرات انتخاباتی که توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی ضبط شده است نیز از صبح امروز از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتوانند با رصد و پیگیری برنامه‌ها و دیدگاه‌های نامزدها، شناخت کافی از آنان پیدا کنند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی کامل برای برگزاری این دور از انتخابات در استان گفت: ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: فرآیند رای گیری از ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا زمانی که تمدید شود، ادامه دارد.

سلیمی با تاکید بر رعایت قانونمداری از سوی نامزدها و طرفدارانشان افزود: امیدواریم با حضور پرشور مردم در این دور از انتخابات، نماینده با پشتوانه مردمی بالا به مجلس راه یابد.

بر اساس اعلام فرمانداری بیرجند (مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف)، اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه در دور دوم انتخابات “علی مولوی حقیقی” فرزند محمدعلی مشهور به سردار با کد نامزد ۱۱ و سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی با کد نامزد ۲۲ است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی در ۲۲ حوزه باقی‌مانده در دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد.

با اعلام نتایج رسمی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، منتخبان حوزه‌های انتخابیه “قاینات و زیرکوه”، “نهبندان و سربیشه” و “فردوس، طبس، سرایان و بشرویه” مشخص شدند و ۲ نامزد حوزه انتخابیه “بیرجند، درمیان و خوسف” که آرای بیشتری کسب کردند، به دور دوم رفتند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور