#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون معلمان با ایثار و از خودگذشتگی برای آموزش مناسب دانش‌آموزان به روش‌های مختلف اقدام کردند که این تلاش آنان قابل تقدیر است.

ناصر خوش خبر روز سه‌شنبه در آیین توزیع تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و اداری در مدارس استان خراسان جنوبی که با مشارکت استانداری و اداره کل آموزش و پرورش انجام شد افزود: آموزش و پرورش تعطیل بردار نیست و در شرایط کرونا این نهاد آموزشی نشان داد که آموزش تعطیل نمی‌شود.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان سکاندار تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی همواره نزد تمامی مسوولان باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد و حمایت از دستگاه تعلیم و تربیت، کمک به ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و زمینه ساز توسعه امنیت پایدار در استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی نیازمند آموزش و پرورش مقتدر و پیشرو است و هرچند جزو استان‌های کمتر توسعه یافته هستیم اما در این استان دغدغه تربیت نیروی انسانی و فعال همواره وجود داشته است.

وی بیان کرد: با ایده‌آل‌های آموزشی در استان قدری فاصله داریم اما گام‌های قابل توجهی نیز در این زمینه برداشته شده است.

خوش خبر افزود: بازدیدهای سرزده استاندار خراسان جنوبی از مدارس شبانه‌روزی و دیگر مدارس باعث مصوبات قابل توجهی در شورای آموزرش و پرورش شده که حذف مدارس خشت و گلی، مدارس کانکسی و بخاری‌های غیراستاندارد و تجهیز به سیستم گرمایشی مرکزی از مهمترین آنها بوده است.

تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، ورزشی و اداری به ارزش بیش از سه میلیارد و ۷۰ میلیون تومان با مشارکت استانداری، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اولویت مدارس شبانه‌روزی به ۱۱ شهرستان استان ارسال شد.

۱۷۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.