#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تخصیص اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیارد تومانی برای سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی اعلام کرد: امروز بیش از آن چیزی که رئیس جمهور به مردم قول داده بود به این استان پرداخت شده است.

«سیدصولت مرتضوی» گفت:‌ مصوبات رئیس جمهور در سفر استانی به خراسان جنوبی با توجه به طرح‌های اولویت‌دار در سال گذشته بیش از  ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که سازمان برنامه و بودجه باید پرداخت می‌کرد. اما با سوق دادن منابع برای اجرای مصوبات امروز بیش از آن چیزی که رییس جمهور قول داده بودند پرداخت شد و در مجموع  ۹۰۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و به عبارتی بیش از ۱۱۴ درصد به این استان تخصیص داده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال با تامین منابع بتوانیم تمام تعهدات رئیس‌جمهور به این استان  و سایر استان‌ها را پرداخت کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره نشست امروز پیگیری اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی توضیح داد: امروز مسوولان استان و ملی را دعوت کردیم که در این نشست تخصیص‌های خوبی از سوی سازمان برنامه و بودجه به استان خراسان جنوبی پرداخت شده است و از پیشرفت فیزیک این طرح ها گزارش داده شد که از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند. البته برخی طرح ها مشکلاتی داشتند که با نگاه مثبت بررسی و برطرف شده است.

ب نشست پیگیری اجرای مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی امروز به ریاست مرتضوی برگزار شد و در آن درباره انتقال آب، ویژه دیدن مناطق محروم، تخصیص اعتبار در اجرای مصوبات، کمک به نقاط حادثه خیز استان، اختصاص اعتبارات برای تکمیل راه و دیگر موارد بررسی و گفت و گو شد.

رئیس‌جمهور در سومین سفر استانی دولت سیزدهم ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۰، با هدف بررسی و رفع مسایل به خراسان جنوبی سفر کرده است.

تامین آب، اقتصاد معدن و فعال سازی ظرفیت معدنی استان، بهره برداری حداکثری از معادن زغال سنگ با دو شرط تامین زیرساخت ها و حقوق کارگران، توسعه راه های استان و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تسریع طرح ریلی و تامین اعتبار، فعال شدن همه بازارچه‌های مرزی استان، اقتصاد گردشگری و استفاده از ظرفیت کویر، فعال سازی طرح های نیمه فعال و نیمه تمام، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات موزد تاکید رییس‌جمهوری در سفر به خراسان جنوبی بود.