مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماه امسال ۳۹۷ واحد پلاکت خون در استان اهدا شده و این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۸۵ مورد بوده است که رشد ۳۹ درصدی را نشان می‌دهد.

کامبیز مهدی‌زاده  افزود: با توجه به عمر سه روزه این فرآورده خونی انتظار می‌رود شهروندان در اهدای پلاکت همت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در ۹ ماه امسال ۱۷ هزار و ۸۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی عنوان کرد: در این مدت ۲۰ هزار و ۴۶۷ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری سطح استان مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۸۲۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۶۰ نفر از این تعداد اهدا کنندگان مستمر بوده‌اند افزود: از مجموع اهداکنندگان امسال ۱۵ هزار و ۸۹۲ نفر مرد و مابقی زن بوده‌اند.

وی از رشد ۱۵ درصدی جذب اهداکنندگان خون در استان خبر داد و گفت: اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی همواره با راه‌اندازی پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف برای جذب بیشتر افراد به اهدای خون تلاش می‌کند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه معمولان در فصل زمستان مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود اظهار داشت: از همین رو در همه گروه‌های خونی با کمبود ذخیره مواجه می‌شویم لذا با توجه به نیاز مبرم بیماران پویش زمستانه «چتر سرخ زندگی» راه اندازی شده که از اول دی تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین ۶ روز از هفته خونگیری انجام می‌شود و مرکز فردوس نیز اکنون برای ۲ روز در هفته فعال است.