مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۹۴ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند و ۶۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

محمدرضا عاملی افزود: میزان اهدای خون در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر چندانی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند گفت: ماه مبارک رمضان ۲ پایگاه اهدای خون در شهرهای بیرجند و طبس فعال است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز خونی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان در داخل تامین شده است.

وی افزود: مردم نوعدوست خراسان جنوبی در همه شرایط یاریگر ما برای تامین خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران نیازمند به خون هستند.

عاملی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۶۲۱ واحد خون توسط مردم استان اهدا شده که ۲ هزار و ۳۶۲ واحد مربوط به آقایان و مابقی مربوط به بانوان بوده است.

وی گفت: مرکز اهدای خون بیرجند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ فعال است.

وی افزود: مردم می‌توانند بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰:۱۵ تا ساعت ۲۴:۳۰ بامداد با مراجعه به این مرکز اهدای خون داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: مرکز اهدای خون شهرستان طبس پس از افطار از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۳:۴۵ و شب‌های قدر تا ساعت ۱:۳۰ بامداد حتی تا زمانی که مراجعه کننده داشته باشیم، فعال است.

وی بیشترین نیاز خونی استان را در حال حاضر گروه خونی B منفی ذکر کرد و گفت: از اهداکنندگان و افراد واجد شرایط درخواست داریم برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز بیماران به ویژه در شرایط کنونی، کمک ما در استان باشند.