سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسجد یک ظرفیت عظیم در حوزه تحقق برنامه‌های کار و کارگری دارد که می‌توان به صورت مشترک به آنها پرداخت، بر استفاده از این ظرفیت تاکید کرد.

 حجت الاسلام علی محقی  در دیدار با مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: کانون‌های مساجد بعد از پایگاه‌های مقاومت بسیج، گسترده ترین و مردمی ترین مراکز فرهنگی در جوار مساجد هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی، اعتبارات بسیار پایین است، افزود: بخش عمده ای از فعالیت‌های فرهنگی در استان‌های بزرگ صنعتی، با همراه بخش خصوصی و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی انجام می‌دهند.

سرپرست ستاد کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: مسجد یک ظرفیت عظیم در حوزه تحقق برنامه‌های کار و کارگری دارد که می‌توان به صورت مشترک به آنها پرداخت.

وی از پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان دو مرکز فرهنگی در نقاط مرزی استان یاد کرد و گفت: ۱۶ گروه سرود در خراسان جنوبی فعال هستند که هشت گروه ظرفیت تولیدات ملی دارند.

محقی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان افزود: ۱۳ نهاد دولتی به عنوان بخش مساجد دخیل هستند که در این میان «مرکز رسیدگی به امور‌ مساجد، بسیج و ستاد کانونهای مساجد» سه ضلع و رکن اصلی به عنوان ایفا کنندگان نقش در مساجد هستند.

همچنین غلامرضا اشرفی- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی– هم در این دیدار با اشاره به وسعت برنامه‌های این اداره در بخش‌های مختلف کار و کارگری و رسیدگی به شکایات و تحقق اهداف تعاونی‌ها گفت: برنامه‌های زیادی در حوزه فرهنگی می‌توان با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام داد.

 

وی بر تلفیق مسجد، ورزش و نماز تاکید کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی باید همراه با ورزش و جاذبه های نسل جوان به آنها ارائه شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد در هفته گرامیداشت تعاون در شهریورماه خاطرنشان کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده کرد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه مصوب شد جلسه آتی کارگروه فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور سرپرست ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور