علیرضا آینه‌دار  اظهار داشت: صدا و سیمای خراسان جنوبی  در تدارک استقبال  از ماه عزای امام حسین(ع) است و آماده اجرای برنامه‌های مختلف در این ایام است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: “خیمه گاه” عنوان ویژه برنامه سیمای خاوران است که از اول ماه محرم به مدت ۱۳ شب به تهیه کنندگی علی نانوا باشی  حوالی ساعت ۲۱ به روی آنتن شبکه خاوران می‌رود.

وی افزود: سه کارشناس مذهبی ثابت در هر قسمت از برنامه ضمن  بیان سیره معصومین به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و نحوه تعامل ایشان با موافقین و مخالفین و رفتارهای اجتماعی که ائمه اطهار در اداره جامعه داشتند را بیان می‌کنند.

آینه‌دار بیان کرد: مداحی زنده، استفاده از پیام‌های مردمی، خاطرات عاشورا، نوای نینوا ، عکس‌های ارسالی و… از بخش‌های مختلف این برنامه است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: سیمای خاوران در کنار پخش برنامه‌های محوری این ایام همچون احلی من العسل،  برنامه “درسوگ خورشید ” را در شب‌های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان برای انعکاس عزاداری‌های مردم استان در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد: رادیو خاوران هم در دهه اول محرم برنامه ترکیبی نمایشی “مهمان کربلا” را در بخش عصرگاهی خود در نظر گرفته است.

آینه‌دار اظهار داشت: رویکرد اصلی  این برنامه رسیدن به سعادت با تأسی از سیره و سبک زندگی حضرت امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان در کربلا با شعار، نجات اهل عالم با حسین (ع) است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: “ما ملت امام حسینیم” هم عنوان ویژه برنامه روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی رادیو خاوران است که در این روزها در دو نوبت صبح و عصر به روی آنتن رادیو خاوران می‌رود.

وی افزود: مسابقه “زینه به زینه” با هدف شناخت آداب و رسوم محرم در استان با حضور فعالان هیئت‌های مذهبی به تهیه کنندگی زهرا باخدا و “مشاعره آیینی” گفتگو و شعرخوانی شاعران آیینی در یک دورهمی شاعرانه به تهیه کنندگی فاطمه حسینی‌فر نیز از دیگر برنامه‌های رادیو خاوران در دهه اول محرم است.

آینه‌دار گفت: مستندهای آیینی با موضوع فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان‌ها و روستای‌های خراسان جنوبی به تهیه کنندگی حامد بیجاری و عقیله پاک، مستند داستانی مقتل خوانی نمایشی بر اساس کتاب لهوف سیدبن طاووس به تهیه کنندگی هانیه پیرامی و صادق صادقی و ۱۳ نمایش رادیویی کوتاه و بلند از برنامه‌های واحد نمایش رادیو خاوران است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: ویژه برنامه “روایت یک زیبایی”  برنامه‌ای ۹۰ ایست که در روزهای عزای اباعبدالله الحسین (ع)  به صورت دوره‌ای از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد.

آینه‌دار گفت: معاونت فضای مجازی نیز با بیش از ۱۰۰ محصول مختلف (موشن گرافیک، پوستر، ویدئو کلیپ، عکس نوشت…..) در دهه اول محرم به انعکاس پیام عاشورا و برنامه‌های مختلف عزاداری در استان می‌پردازد.

وی عنوان کرد: معاونت خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در کنار پوشش برنامه‌های عزاداری مردم در سراسر استان گزارش‌های تولیدی با موضوع محرم و عاشورا را در نظر گرفته است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور