فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری، پیشگام هستند.

سردار علی قاسمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه که همزمان با پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل در مصلای المهدی (عج) بیرجند ایراد شد، افزود: برای مثال ۵۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی تشکیل شده و با آورده مردم تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌کنند و  امروز این صندوق‌ها به پایگاه معیشت روستایی و مناطق محروم تبدیل شده است.

وی افزود: از بسیجیان درخواست داریم این صندوق‌های قرض‌الحسنه که بر پایه اقتصاد مقاومتی و متکی بر مردم است را افزایش دهند و از طرفی انتظار ما از مسوولان، کمک و حمایت به این صندوق‌ها است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اگر دستگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و موسسات به اندازه پایگاه‌های بسیج دغدغه اقتصادی داشتند و در زمینه عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری تلاش می‌کردند، امروز مشکلی نداشتیم یا مشکلات ما کمتر بود.

وی تاکید کرد: بسیجیان باید در همه امور معنوی، اخلاقی، نظامی، سازندگی و محرومیت‌زدایی پیش‌برنده و پیش‌رونده باشند.

سردار قاسمی افزود: شما بسیجیان دیگران و مسوولان را باید برای حل مسائل و مشکلات مردم بسیج کنید؛ از آنان مطالبه‌گری کنید و امروز بسیج در همه صحنه‌ها حضور دارد و کار پیش‌روندگی انقلاب اسلامی را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: بسیج باید به درون خود بپردازد و این استعداد و توانمندی را در درون خود به لحاظ انسجام، اتحاد و آمادگی فراهم کند و به همه قشرها، مسوولان و واحدهای مختلف منتقل کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) با بیان اینکه بسیج ابرقدرت معنوی در جهان است گفت: بسیج نیرویی معنوی، عقلانی و نظامی است  که قدرت بی‌نظیر بازدارندگی دارد.

وی افزود: امام راحل به پشتوانه بسیجیان فرمودند “آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم” و امروز این کلام گهربار امام راحل را بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف مشاهده می‌کنیم.

سردار قاسمی گفت: بسیج ابرقدرت واکنش سریع است و این واکنش سریع را در اجتماع بسیجیان استان در ورزشگاه آزادی بیرجند دیدیم لذا در هر حادثه و نقطه‌ای از شرق و غرب و شمال و جنوب کشور، دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد، گردان‌های مختلف و واکنش سریع بسیج آماده ماموریت هستند.

وی از بسیج به عنوان ابرقدرت مدیریت جهادی نام برد و افزود: اگر مسوولان ما تفکر بسیجی داشته باشند، نباید دچار مشکل و بحران شویم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز شاهد مدیریت جهادی بسیج در حوادث طبیعی و مختلف هستیم و بسیج در کنار مسوولان و گاهی جلوتر از آنان در خط مقدم گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدیریت و تفکر جهادی بسیج به داد این نظام رسید و مشکلات مردم را حل کرد.

سردار قاسمی با بیان اینکه تشکیل ۵۷ هزار گروه جهادی در کشور، بسیج را به ابرقدرت جهادی تبدیل کرده است گفت: گروه‌های جهادی فنی از رویش‌های جدید بسیج است و مقام معظم رهبری به این رویش‌های جدید خیلی خوشبین هستند.

وی بیان کرد: امروز نسل سوم انقلاب با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، سکان بسیج را در گروه‌های جهادی و رزمی برعهده می‌گیرد و پرچم پیشکسوتان این عرصه را به دست گرفته‌ است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در دوران جنگ سخت دو بلوک شرق و غرب داشتیم که اینها با هم مواجه بودند و تمامی ارتش‌های دنیا باید وابسته به این دو بلوک بودند، در این خصوص ارتش ایران در رژیم سابق هم غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها بود.

وی بیان کرد: اما انقلاب اسلامی به ارتش ایران عزت داد و امروز ارتش جمهوری اسلامی در خدمت مردم است، در کنار ارتش، امام راحل ارتش معنوی بیست میلیونی بسیج را تشکیل دادند که امروز به ارتش ده‌ها میلیونی تبدیل شده و به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

سردار قاسمی با بیان اینکه قدرت معنوی، سلاح ایمان و اخلاص از ویژگی‌های این ارتش نوظهور است افزود: امروز الگوی همه آزادیخواهان جهان، ارتش ۲۰ میلیونی بسیج است.

وی عنوان کرد: امروز ارتش بسیج بسترساز حکومت عدل الهی امام زمان (عج) است و این ارتش الهی افتخار می‌کند که سرباز مقام معظم رهبری است و الگوی این ارتش شهید سلیمانی‌ها، شهید حججی‌ها و شهید بصیری‌پورها هستند.

همچنین امروز به مناسب هفته بسیج میقات صالحین با حضور اعضای حلقه‌های صالحین برتر اقشار بسیج در مصلای‌ المهدی (عج) بیرجند و مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.