#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود ۱۱ درصد از مردم استان خراسان جنوبی هنوز واکسن کرونا نزدند و تاکنون ۳۰ هزار و ۷۰۰ نفر از جمعیت استان دُز سوم واکسن را دریافت کردند که آمار خوبی نیست.

سید محمد موسوی میرزایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون و تزریق دز سوم واکسن کرونا در بیرجند افزود: به همین دلیل امروز به همراه هیات رئیسه دانشگاه به مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کردیم تا ضمن قدردانی و خداقوت به همکاران، دز سوم واکسن را دریافت کنیم و به نوعی باعث تشویق مردم به تزریق دز سوم واکسن باشیم.

وی گفت: قطعا تزریق نوبت سوم واکسن در جامعه تا حدود زیادی دغدغه ما را برای پیشگیری از انتقال بیماری کمتر خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با درخواست از همه علما، معتمدین، مسئولان شوراها، دهیاران، رسانه‌ها و سایر گروه‌های اثرگذار بر جامعه برای ترغیب و تشویق عموم مردم برای تزریق واکسن کووید-۱۹ افزود: تحقق افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا همت همگانی را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا نزدیک ۲ سال است که همه ابعاد زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده و متاسفانه نگرانی درخصوص سویه جدید این بیماری افزایش پیدا کرده است.

موسوی گفت: کرونا امیکرون به‌شدت در کشورهای اروپایی در حال گسترش است و یک مورد هم از این نوع در ایران گزارش شده است،  با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده این سویه از نظر گسترش عفونت سرعت بسیار بیشتری را نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

وی افزود: متاسفانه رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در فضاهای سربسته عادی‌انگاری شده است و از مردم درخواست داریم حتما مراقبت بیشتری داشته باشند تا ما بتوانیم از گسترش این عفونت که هنوز موارد محدودی از آن در کشور گزارش شده، جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هر عفونتی که گسترش پیدا می‌کند علاوه بر خسارت‌های جانی، همه ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب بیمارستانی، وجود نیروی ماهر و متخصص و نبود مشکل تامین دارو برای کنترل عفونت تاکید کرد: مهار کرونا همچنین نیازمند اراده و همت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

موسوی افزود: بررسی‌های اپیدمیولوژی نشان داده که واکسن به میزان قابل توجهی درگیری عفونت، بستری در بیمارستان و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به وجود انواع مختلف واکسن و تسهیل روند واکسیناسیون، از مردم درخواست می‌شود حتما برای تزریق دز سوم واکسن مراجعه کنند و پروتکل‌های بهداشتی را به‌ویژه در شب یلدا رعایت کنند تا از پیشرفت این بیماری در استان جلوگیری کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزودن شدن مراکز واکسیناسیون طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در ۱۱ مرکز منتخب کشور کیت تشخیصی این بیماری وجود دارد که استان ما هم جزو این ۱۱ مراکز است و در حال حاضر ۴۰۰ کیت وجود دارد که امروز درخصوص افزایش کیت درخواست دادیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

سرپرست دانشگاه به همراه جمعی از اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (دوشنبه)  از مرکز تجمیعی واکسیناسیون غدیر بازدید و دز سوم واکسن کرونا را هم دریافت کردند.

نقشه کرونایی خراسان جنوبی پس از مدت‌ها از ابتدای هفته جاری زرد و آبی شد.

خراسان جنوبی که تا چند هفته قبل یکی از ۲ شهرستان قرمز کشور را دارا بود با تلاش مسوولان برای مدیریت بیماری و همراهی مردم اکنون سه شهرستان زرد و هشت شهرستان آبی دارد که در دوران شیوع کرونا کم‌سابقه بوده است.