مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف گفت: ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت اوقاف و امور خیریه قرار دارند.

 حجت‌الاسلام محمد نوروزپور  در نشست خبری که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: همایش یاوران وقف در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود که همایش محوری آن در روز ۱۷ مهرماه در تهران با حضور واقفین و خیرین و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برگزاری ۶ نشست تخصصی و علمی با موضوعات کاربردی از دیگر برنامه‌های دهه وقف است، بیان کرد: این موضوعات در حوزه منابع طبیعی، امور خیریه، مسئولیت اجتماعی، بهره‌وری موقوفات و … است.

حمایت از جوانان نخبه

نوروزپور با بیان اینکه ۳۰ شرکت دانش بنیان مورد حمایت اوقاف و امور خیریه است، گفت: این شرکت‌ها جوانانی از نخبگان هستند که به واسطه نداشتن پشتیبانی مالی طرح‌های آنان راکد مانده بود که امروزه این شرکت‌ها دفتری را در اوقاف مستقر کردند.

وی اظهار کرد: تولید موتورسیکلت‌های برقی از جمله طرح‌های این شرکت‌ها بود که این موضوع مورد حمایت اوقاف و امور خیریه نیز است چراکه در بحث مدیریت سوخت و کاهش آلودگی هوا از اهمیت فوق‌العاده ای دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف و امور خیریه بیان کرد: تولید ایمپلنت، تولید بذر صیفی جات و … از دیگر طرح‌های مورد حمایت اوقاف است که در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود.

نوروزپور با بیان اینکه تولید انرژی‌های خورشیدی نیز مورد حمایت اوقاف است، گفت: در خراسان جنوبی نیز در ۱۷ بقاع متبرکه در بحث تولید انرژی‌های خورشیدی فعال است.

وی تأکید کرد همه این موارد با کمک‌های خیرین واقفین صورت گرفته است.

طرح شمیم خدمت در ۵۰۰ بقعه کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اوقاف و امور خیریه  یادآور شد: در ۵۰۰ بقعه کشور طرح شمیم خدمت برگزار می‌شود که در قالب این طرح در کنار بقاع کارگاه‌های اشتغال زایی راه اندازی شده است.

نوروزپور افزود: از اول شیوع کرونا اکنون بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه بین نیازمندان توزیع شده است که نشان از همت مردم ایران زمین نسبت به موضوع وقف و کمک به هموطنان است.

وی یادآور شد: ۷۰ درصد از هزینه این بسته‌های معیشتی توسط خیران و ۳۰ درصد آن از درآمد موقوفات تأمین شده است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور