#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: ساماندهی متکدیان، در راه‌ماندگان و معتادان متجاهر استان نیاز به یک برنامه جامع و زیرساخت است که در این زمینه سازمان‌ها و نهادهای مسوول باید برنامه‌ریزی کنند.

جواد قناعت  در حاشیه بازدید از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند افزود: زیرساخت‌های لازم در این زمینه باید فراهم و چند مرکز یا مجتمع بزرگ راه‌اندازی شود.

فرماندار بیرجند هم گفت: مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند در ۲ طبقه با ظرفیت ۵۲ تخت امسال راه‌اندازی شده است.

علی ناصری با بیان اینکه ساختمان این مجتمع امسال بازسازی و بهسازی شده است افزود: باید با استفاده از اعتبارات شهرداری و استانی، مرکز بزرگتری تحت همین عنوان در مرکز استان احداث شود.

وی بیان کرد: از یک‌ماه گذشته که این مرکز راه‌اندازی شده تاکنون ۸۰ نفر مراجعه کرده و تشکیل پرونده دادند که ۳۰ نفر آنان مددجو ثابت هستند.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: هر فردی به هر دلیلی مکانی برای خواب نداشته باشد می‌تواند به این مرکز مراجعه و از خدمات حمایتی برخوردار شود.

وی عنوان کرد: افرادی که مددجو ثابت هستند در طول روز از مجتمع خارج و ظهر و شب در مرکز مستقر هستند همچنین از ۲ وعده غذای گرم، بهداشت، خدمات مددکاری و سایر نیز بهره‌مند می‌شود.

ناصری تاکید کرد: مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند برای پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب شبانه‌روزی شده است و خدمات لازم را به این افراد ارایه می‌دهد.

برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام، روضه‌خوانی و طبخ و توزیع حلیم ویژه مددجویان این مرکز توسط مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران با همکاری «مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند» به‌مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌ها بود.