از ابتدای سال جاری تاکنون امدادگران هلال‌ احمر به ۶ هزار و ۵۴۷ نفر در استان خراسان جنوبی امدادرسانی و خدمت‌رسانی کرده‌اند که بیشترین آمار مربوط به حوادث جاده‌ای است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در این مدت تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌ احمر استان به ۸۲۵ مورد حادثه اعزام شدند که ۴۹۰ مورد مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

محمدرحیم شهریاری ربیان اینکه شهرستان‌های قاینات، طبس و بشرویه در صدر حوادث جاده‌ای هستند اظهار داشت: رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از جان خود و دیگر مسافران محافظت کنند.

وی افزود: پس از حوادث جاده‌ای، حوادث مربوط به سیل و آبگرفتگی و حوادث شهری به ترتیب با ۱۱۵ و ۱۰۳ مورد بیشترین میزان امدادرسانی را به ثبت رسانده‌اند.

وی بیان کرد: در ارتباط با تعداد حادثه دیده بیشترین امدادرسانی در سال جاری مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی اوایل امسال با امدادرسانی به چهار هزار و ۳۴۶ نفر بود و پس از آن حوادث جاده‌ای با امدادرسانی یک هزار و ۶۱۹ نفر صدرنشین است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۷۲۶ نفر اسکان داده شدند گفت: از این آمار ۲ هزار و ۷۲۶ مورد فقط مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با حوادث جاده‌ای میانگین زمان عملیات از آغاز تا پایان، یک ساعت و هفت دقیقه و ۱۳ ثانیه بوده و ۱۱۲ عملیات رهاسازی دراین مدت توسط نیروهای امدادی و عملیاتی صورت گرفته است.

شهریاری اظهار داشت: در این مدت سه هزار و ۲۷۱ نیروی امدادی و عملیاتی در قالب یک هزار و ۲۱۶ تیم و ۶۶۸ آمبولانس خدمات امدادی و عملیاتی را ارایه دادند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی دیروز (یکشنبه) در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد، ۱۲۵ نفر در حوادث جاده‌ای استان فوت کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علیرضا رضایی اضافه کرد: پنج ماه نخست سال گذشته ۸۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی جاده‌ها فوت کرده بودند که مقایسه آمار نشان می‌دهد وضعیت تصادفات در پنج ماه امسال اصلا مناسب نیست و نیازمند اقدامات جهادی است.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد تصادفات و ۶۵ درصد فوتی‌ها در جاده‌های اصلی رخ داده است گفت:  ۵۱ درصد تصادفات و ۴۸ درصد فوتی‌ها نیز ناشی از واژگونی خودرو است.

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: واژگونی در طبس، دیهوک و نهبندان زیاد است و عمده تصادفات در روزهای پنجشنبه و جمعه صورت می‌گیرد.

جمعیت هلال‌ احمر خراسان جنوبی دارای ۲۳ پایگاه ثابت و ۶ سیار در ۱۱ شهرستان استان است.

خراسان جنوبی به دلیل پهناور بودن و فواصل زیاد بین شهرستان‌ها، دارای مسیرهای طولانی است و خیلی از جاده‌های این استان هنوز دوباند نیست.

استان مرزی خراسان جنوبی با ۶ استان کشور همجوار و دارای بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله