🔹وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه برنامه جامع حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی خبر داد.
؛ محمد مهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه هفته فرهنگی استان که در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی در کنار همه بخش‌های خراسان بزرگ در طول هزاره‌های قبل یکی از کانون‌های علم و فرهنگ و هنر در ایران بود.
🔹وی با بیان اینکه امروز هم در استان خراسان جنوبی چهره‌های علمی سرشناس، روحانیت معظم و برادران شیعه و اهل سنت در کنار هم با آرامش یک جامعه نمونه را در کشور ساختند، افزود: از ابتکار خراسان جنوبی برای برگزاری هفته فرهنگی که مردم به‌ ویژه جوانان با مفاخر و داشته‌های غنی در حوزه‌های مختلف استان آشنا شوند، قدردانی کرد.
🔹به گفته وی؛ فلسفه برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی در کنار ایجاد شور و نشاط و شادابی، رساندن این پیام به نسل جوان و آینده‌ساز است که از چه گنجینه‌های بزرگی برخوردار هستند و بایستی میراث‌دار حوزه فرهنگی و تمدنی باشند.
🔹وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این روزها یاد و خاطره مردم مظلوم غزه و کودکان و زنان و افراد بی‌پناهی که توسط رژیم صهیونیستی به خاک و خون کشیده می‌شوند ذهن و روح ما را درگیر کرده و از دیدن این همه ظلم و جور خسته هستیم.
🔹اسماعیلی با استناد به آیات قرآن کریم به مردم صبور و مقاوم غزه، نصر و فتح و اضمحلال رژیم صهیونیستی را بشارت داد.
🔹وی با بیان اینکه امروز در استان عزیز خراسان جنوبی برنامه‌ های متعددی داشتیم و طی جلساتی، مطالبات استاندار و دغدغه‌ های درست هنرمندان خراسان جنوبی مطرح شد، عنوان کرد: بایستی بتوانیم ساخت تالار شهر بیرجند را آغاز کنیم و سالن آمفی تئاتر علامه فرزان که دچار حریق شده، مجدد به چرخه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان برگردد.
🔹به گفته وی؛ بایستی در اسرع وقت طرح‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها در اختیار مردم و اصحاب و هنر قرار بگیرد و همه بخش‌های فرهنگی و هنری به درخشش خود ادامه دهند.
🔹وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مصمم هستیم هنرستان‌های هنر های زیبای پسرانه و دخترانه در مراکز همه استان‌ها تا پایان چهارساله دولت سیزدهم راه‌اندازی شود، گفت: هنرستان هنرهای زیبای پسرانه در استان خراسان جنوبی به‌ زودی دایر خواهد شد.
🔹اسماعیلی از تهیه برنامه جامع حمایت از کانون‌های فرهنگی و هنری و مؤسسات قرآنی خبر داد و افزود: بودجه‌ های مستقلی برای ارتقاء کیفیت و تولید محتوا در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و اصحاب قرآنی قرار خواهیم داد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور