?به نام خدای حکیم
سیزدهم آذرماه مصادف با سوم دسامبر، آغاز هفته ای برای بزرگداشت مقام گروهی از همنوعان ماست که در عمل ثابت کرده اند، معلولیت محدودیت نیست و با اراده ای راسخ و پولادین می توان به قله های توفیق صعود کرد حتی اگر نقص عضوی وجود داشته باشد.
?بدون تردید معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته اند در مسیر رشد، شکوفایی، کمک به توسعه کشور و افتخارآفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام های موثری بردارند که کسب مدارج عالی علمی و برافراشتن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران توسط جامعه معلولین کشور در مسابقات جهانی نمونه های بارزی از این توفیقات است.
?در همین راستا دولت تدبیر و امید به منظور بهره مندی هر چه بیشتر از قابلیت های شگرف معلولان، حداکثر ظرفیت و توان را برای توانبخشی، ‌بازتوانی و بهره مندی عادلانه از منابع، امکانات و موقعیت ها و همچنین حضور بی دغدغه آنان در جامعه به کار بسته است.
?در شرایط موجودِ متأثر از شیوع بیماری کرونا در اقصی نقاط دنیا و در کشور عزیزمان، این نگاه ها ویژه تر شده و دستگاه های متولی مکلف گشته اند به منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه هدف مقیم در مراکز شبانه روزی و تجمعی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن، عزم خود را جزم نموده و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
?اینجانب ضمن تبریک این هفته به دست اندرکاران و فعالان این عرصه به ویژه افراد با نیازهای ویژه استان و خانواده های صبور آنان ، امید دارم با توجه به شعار امسال” ساخت جهانی بهتر پس از کرونا برای افراد دارای معلولیت (فراگیر، دسترس پذیر و پایدار)” همه با هم در سایه مشارکت و همدلی، زمینه های حضور فعال تر معلولان بزرگوار را در همه عرصه های اجتماعی هموارتر سازیم و با همت و تلاش دستگاه های اجرایی استان، راهکارهای اجرایی شدن قوانین حمایتی مصوب در مورد معلولان و همچنین استفاده بهینه آنها از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی را به عنوان مطالبه ای به حق از سوی جامعه معلولین ارائه نماییم.

از ایزد منان بهترین‌ها را برای تمامی معلولین و نیز خادمین و خیرینی که در تسهیل شرایط زندگی برای آنها همت می گمارند، مسئلت دارم.
?حمید ملانوری
استاندار خراسان جنوبی