مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: بازاریابی و حمایت از مهمترین نیازهای اشتغال بانوان به خصوص تولیدات انبوه در کارگاه‌ها است.

نفیسه نخعی روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه تولیدی دستان پرتوان که به مناسبت هفته بهزیستی و اشنایی مشاوران امور بانوان و خانواده دستگاههای اجرایی از نحوه اشتغال بانوان کم توان برنامه ریزی شده بود افزود: این کارگاه از سال ۸۴ راه اندازی شده و تقریباً چرخه آموزش و تولید در آن تکمیل است.

وی با بیان اینکه بیشترین نیاز فعلی بازار فروش است اظهار داشت: انتظار می‌رود بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از تولیدات این قبیل واحدهای تولیدی سفارش خرید داشته باشند تا شاهد رونق بیشتر در این کارگاه‌ها باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی، افزایش بازار فروش برای اشغال بانوان را راهی برای توانمندسازی دانست و ادامه داد: انواع سوغات، هدیه و نیازهای روزمره در لابه لای تولیدات کارگاه‌هایی همچون دستان پرتوان دیده می‌شود که می‌تواند برای مشتری جذاب باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم معرفی اثربخشی از نحوه کار این کارگاه ارایه شده باشد.

کارگاه حمایتی تولیدی دستان پرتوان سال ۸۴ با فعالیت ۱۰ نفر از دختران کم توان ذهنی و جسمی فعالیت خود را در بیرجند آغاز کرد.

کارگاه خیاطی، گل‌دوزی، صنایع‌دستی، بافت و پته‌دوزی از جمله بخش های این واحد حمایتی تولیدی در بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله