#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)خراسان جنوبی بااشاره به انعقاد تفاهم نامه طرح «آبا» با آموزش و پرورش گفت:۳میلیارد ریال برای آموزش از راه دور ۸۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل اختصاص می یابد.

 سید مجتبی موسوی  در مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح «آبا» اظهارکرد: این تفاهم نامه به منظور تجهیز و راه اندازی مدارس طرح آبا (آشتی با آموزش) بین بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و آموزش و پرورش خراسان جنوبی منعقد شده است.

وی ادامه داد: تجهیز مدارس طرح «آبا» در مناطق محروم روستایی و عشایری ۱۱ شهرستان و یک شهر خراسان جنوبی انجام می شود.

وی عنوان کرد: ۳ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس طرح به امکانات آموزش از راه دور کمک خواهد شد که ۸۵۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل از آموزش های لازم برخوردار شوند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: به منظور تحقق عدالت آموزشی تا کنون احداث ۱۰۶ مدرسه با همکاری نوسازی مدارس استان در دستور کار ستاد اجرایی قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: تا کنون ۹۰ مدرسه با ۲۹۹ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شده که بیش از ۲۷ میلیارد تومان برای ساخت این مدارس هزینه کرده ایم.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا مدارس باقی مانده را نیز در سال جاری تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف بین دانش آموزان محروم استان نیز از سوی ستاد توزیع شده است، افزود: تلاش کرده ایم که دانش اموزی به خاطر امکانات اولیه از تحصیل جانماند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره)خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال امسال و حمایت از تولید دانش بنیان گفت: از طرح های دانش بنیان دانش آموزان استان در قالب تسهیلات قرض الحسنه حمایت می کنیم.