مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در خصوص بارندگی رگباری در استان با توجه به پیش‌بینی هواشناسی به‌ویژه به کشاورزان و عشایر هشدار داد.

سید ابوالحسن میرجلیلی روز سه‌شنبه  گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی رگباری در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری تیم‌های شهرستانی ما در نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، خوسف، زیرکوه و قاینات در حالت آماده‌باش هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نخستین بارش سال زراعی را داریم این آماده‌باش داده شده تا مجموعه فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران سیل‌بندها، دیوارهای حفاظتی، کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی را مورد بررسی قرار دهند تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از آنجایی که حجم بیشتر بارش در روز جمعه پیش‌بینی شده از هم استانی‌ها تقاضا داریم در این ۲ روز به شهرستان‌های یادشده سفر غیر ضروری نداشته باشند.

میرجلیلی گفت: مردم در حریم و بستر رودخانه ها استقرار نیابند و با توجه به اینکه کاهش دما را هم در انتهای هفته داریم در کنار بارندگی ممکن است برای کشاورزی مشکلاتی ایجاد کند که از کشاورزان، دامداران و عشایر تقاضا داریم در این مدت نسبت به بهینه‌سازی مستحدثات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند تا اگر بارندگی داشتیم با کاهش خسارت همراه باشند.