استقبال زائران و گردشگران از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در ایام عید نوروز ۱۴۰۲ که در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع برگزار گردید ، جالب توجه بود. محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و دبیرستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان طبس ضمن بیان این مطلب گفت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان طبس در محل آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم ع با بیش از ۴۰ غرفه شامل : ۱۲ غرفه صنایع دستی در رشته های قلم زنی خاص طبس ، تولیدات چرمی ، سوخت نگار چوب ، حوله بافی ، گلیم بافی و پلاس بافی ، سفال و سرامیک و پخل بافی و بقیه غرفه ها متعلق به سوغات محلی عمدتاً شهرستان طبس و شهرهای اصفهان ، تبریز ، یزد و قائن می باشد. اجرای زنده قلم زنی ، تولیدات چرمی و سوخت نگار نیز در محل غرفه ها در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
به گفته وی : اجرای زنده و نمایش روند تولید محصولات صنایع دستی با استقبال زائران و گردشگران مواجه گردید و علاقمندان در محل غرفه های تولید زنده می توانند تجربه فعالیت گردید و علاقمندان در محل غرفه های تولید زنده می توانند تجربه فعالیت صنایع دستی داشته باشند و آموزش اولیه داده می شود.
عرب افزود : علاوه بر این نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و معرفی آداب و رسوم در شهر دیهوک با ۵ غرفه ، بازارچه فروش سوغات محلی روستای هدف گردشگری اصفهک با ۷ غرفه ، غرفه فروش صنایع دستی و سوغات محلی در روستاهای هدف گردشگری ازمیغان و نایبند و فروشگاه صنایع دستی و سوغات محلی روستای کریت ، در قالب ستاد اجرائی خدمات سفر و برای ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال و راه اندازی گردیده بود.
عرب مجموع فروش این نمایشگاهها را ۲۱۲۵۰ میلیون ریال(دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان) اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه علاوه بر عرضه و فروش محصولات صنایع دستی ، آشنایی صنعتگران با فضای بازار ، بازاریابی محصولات صنایع دستی ، ارتقاء سطح تولیدات و هماهنگی بین بازار عرضه و مصرف ، شناسایی صنعتگران و هنرمندان جدید در حوزه صنایع دستی شهرستان می باشد.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور