?استاندار خراسان جنوبی گفت: تولیدات روستایی بر مبنای دانش بنیان باشد تا هم ارزش افزوده چندین برابری برای ما ایجاد کند و هم بازدهی مطلوبی به همراه داشته باشد.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در آیین افتتاح همزمان ۱۱۵ پروژه حوزه روستایی و عشایری، ضمن تبریک ۱۵مهرماه روز ملی روستا و عشایر، اظهار داشت: روز گذشته به همین مناسب مراسمی به حضور وزرای مربوطه و با سخنرانی رئیس جمهور در تهران برگزار شد و حدود هشت هزار و ۳۵ طرح روستایی در سطح کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۱۷ هزار مسکن روستایی هم تحویل متقاضیان شد.
?وی افزود: از این تعداد، ۱۱۵ طرح با اعتبار ۱۰۹ میلیارد تومان در ۲۰۴ روستا مربوط به خراسان جنوبی بود که بیش از ۳۵ هزار جمعیت روستایی از مزایای آن برخوردار شدند.
?به گفته وی؛ با استقرار دولت سیزدهم که دولت تعامل، کار و خدمت‌ رسانی است، در همین مدت یک ساله شاهد حرکت‌های جهشی، نو و جدید هستیم.
?استاندار متذکر شد: دولتمردان خود را از جنس مردم می‌دانند و در متن مردم قرار می‌گیرند و مشکلات مردم را در بطن جامعه و به صورت میدانی بررسی و حل می‌کنند.
?قناعت عنوان کرد: دولت سیزدهم نگاهش به روستا بسیار متفاوت است و روستا را مبدأ استقلال یک جامعه و نقطه اتکا و خودکفایی یک کشور می‌داند.
?وی روستائیان را سنبل صداقت، مهربانی، صفا و صمیمت و الگوی جامع همه ارزش‌های دینی و ملی دانست و خاطرنشان کرد: روستائیان شایسته برخورداری از امکانات اولیه از جمله جاده، مدرسه، بهداشت، مسکن مقاوم، اینترنت و موضوعات زیرساختی دیگر هستند.

?به گفته وی ‌؛ بیش از همه چیز، روستائیان نیازمند درآمد پایدار و اشتغال هستند تا زمینه ماندگاری آنها در روستاها فراهم شود، چرا که هرچه روستاها پیشرفته‌تر شود و جوانان آنها شاغل باشند، امنیت عمومی پایداری برای کشور رقم می‌خورد.
?استاندار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در تولید محصولات کشاورزی جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد، تصریح کرد: در تولید برخی محصولات سرآمد هستیم اما متأسفانه در حوزه صنایع تبدیلی و وابسته که ایجاد کننده مشاغل فراوان است هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که نیاز دارد توجه ویژه، خاص، عمیق و آگاهانه ای به موضوع روستا شود.
?قناعت با تأکید بر اینکه شعار ” تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” نقش محوری، کلیدی و حساسی در پیشرفت کشور دارد، اظهار داشت: می‌طلبد تولیدات روستایی بر مبنای تولیدات دانش بنیانی باشد تا هم ارزش افزوده چندین برابری برای ما ایجاد کند و هم بازدهی مطلوبی داشته باشد.
?وی ادامه داد: حرکت‌های خوبی در طول یک سال گذشته در کشور شروع شده تا روستای مولد و دانش بیان تقویت شود، روستایی که تولید کننده واقعی است و حرکت، مبنا و شالوده آن هم دانش بنیانی است، باعث نگهداشت جمعیت و کمک به تولید، رشد و پیشرفت استان می‌شود.
?به گفته وی؛ دولت سیزدهم شورای عالی جهاد سازندگی را تحت مدیریت معاونت روستایی مناطق محروم نهاد رئیس جمهوری تشکیل داده که این شورا ظرفیت‌های روستایی را تقویت و اجرایی می‌کند.
?استاندار با تأکید براینکه توجه و نگاه دولت سیزدهم به روستا یک موضوع خاص و ویژه است، بیان کرد: در شرایط خاصی به سر می‌بریم و در یک سال اخیر کارهای خیلی بزرگی اتفاق افتاد که این اقدامات برای استکبار جهانی سنگین و غیر قابل تحمل است.

قناعت گفت: دور اول سفر رئیس جمهور به اتمام رسیده و در آینده نزدیک شاهد دور دوم و حضور آیت الله رئیسی و هیئت دولت در خراسان جنوبی خواهیم بود تا بخشی از مشکلات استان بررسی و حل شود.
?وی با اشاره به درخواست دهیار روستای علی آباد هم گفت: در خصوص انتقال موقافات و گرفتن پذیره هم پیگیری‌ها انجام خواهد شد تا مساعدت‌ ها و تخفیف‌های لازم به صورت اقساط داده شود و درخواست دهیار محقق گردد، سایر درخواست‌های مطرح شده نیز در صورت امکان توسط فرماندار پیگیری خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور