معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار بیرجند گفت: با توجه به الحاق منطقه ۳۰۰ هکتاری مهرشهر به شهر بیرجند هنوز وضعیت جمع‌آوری آب‌های شهری و قنوات منطقه بلاتکلیف است و دستگاه‌های خدمت‌رسان نسبت به حوزه‌های خدماتی توجه بیشتری داشته باشند.

علی عدل روز شنبه در اولین نشست کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از رشد و گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در سال جاری افزود: با توجه به اهمیت خدمات رسانی به مهرشهر و جلوگیری از فرار جمعیتی، شهرداری از سال گذشته ۶۰ درصد اقدامات را منعکس به این بخش کرده است اما متاسفانه برخی از موارد روند خدمات رسانی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: در این مدت سعی شده با اعتبارات کم آسفالت مهرشهر به نتیجه برسد و اگر دستگاه‌های مربوطه زمینی را برای بازارچه محلی واگذار کنند امکان انتقال بازارچه محلی ابوذر به این منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود وجود دارد.

معاون شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه فضای سبز مهرشهر با توجه به نداشتن زمین با مشکل مواجه هستیم اظهار داشت: دستگاه‌ها نسبت به واگذاری زمین برای ایجاد فضای سبز همکاری مطلوبی ندارند و در صورت واگذاری، مواردی را درخواست می کنند که شهرداری طبق قانون اجازه همکاری ندارد.

وی افزود: طرح پارگ جنگلی و بازارچه صنایع دستی با طرح المان قلعه بیرجند در دست بررسی است و با توجه به اینکه خدمات در مهرشهر حداقلی است امیدواریم فضایی را فراهم کنیم که شاهد فرار جمعیتی از این نقطه نباشیم.

هزینه اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی در طرح فرزان بیرجند

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار بیرجند گفت: با توجه به اهمیت بازگشایی معبر فرزان، شهرداری بیرجند ۱۳ میلیارد تومان هزینه کرده اما هنوز در تامین زیرساخت‌هایی همچون آب، تامین شبکه های فاضلاب و تاسیسات با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی برخی املاک نقطه ای شرکت مادرتخصصی با محوریت راه و شهرسازی یکی از دیگر مشکلات موجود در این منطقه است که این املاک تخریبی و نیمه تخریب شده، خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

عدل گفت: در محدوده موسی بن جعفر مشکلات ترافیکی حل شده و با اتصال خیابان کارگران به شعبانیه در این منطقه هم با مشکلی مواجه نخواهیم بود اما در طرح پیاده روسازی خیابان جمهوری یک پارکینگ طبقاتی فعال است که سعی خواهیم کرد به زودی کلنگ‌زنی ۲ پارکینگ دیگر را در منطقه عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه پیاده روسازی به معنای حذف پارکینگ ها نخواهد بود افزود: بیش از ۱۰۰ پارکینگ خودرو به صورت مقطعی جاگذاری شده تا بازاریان با مشکلی مواجه نباشند.

وی درخصوص کمربند سبز بیرجند با توضیح اینکه تاکنون ۲۴.۵ هکتار مورد اقدام و ۱۴ هکتار به بهره برداری رسیده است گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته کمربند سبز بیرجند در ۶۰ هکتار اجرا خواهد شد.

معاون شهردار بیرجند افزود: فاز اول این پروژه از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد بیرجند ادامه دارد که به بهره برداری رسیده و فاز دوم شرق همین مسیر اجرا خواهد شد که امیدواریم با جاگذاری امکانات رفاهی و ورزشی رضایتمندی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی درختکاری، افزایش سرانه، تلطیف هوا، سکونتگاه موقت بحران و جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری را از مهمترین مزایای کمربند سبز عنوان کرد.

عدل از لوله گذاری ۱۰ کیلومتری آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا تمامی نیروها بسیج شده اند اما تحقق آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب نیازمند همکاری بین بخشی ادارات مربوط از جمله آب منطقه ای است.

در این نشست در قالب دستورالعمل مقرر شد مکاتبه‌ای با دستگاه‌ها نسبت به ثبت اراضی تحت مالکیت ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد بازارچه محلی و تکمیل کمربند سبز در دستور کار شهرداری قرار گیرد و دستگاه‌ها به روزترین اقدامات پیشگیرانه برای حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت را به کارگروه ارایه دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله