مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در صورت آمادگی شهرستان ها و تامین برخی زیرساخت های مورد نیاز، بازارچه های محصولات عفاف و حجاب در شهرستان های استان ایجاد می شود.
علی فرخنده  در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای راه اندازی بازارچه های محصولات عفاف و حجاب در شهرستان های استان که در سالن شهید ماژانی استانداری برگزار شد، بیان کرد: زیست عفیفانه بر سه محور شامل گفتمان و جریان سازی، فراهم کردن دسترسی به محصولات عفاف و حجاب و فصل سلبی استوار است.
وی ادامه داد: فعالیت های مربوط به عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کلیدواژه «زیست عفیفانه» کلید خورده و کاملاً راهبردی، ایجابی و در پهنه وسیع است.
فرخنده با تاکید بر اهمیت راه اندازی بازارچه های محصولات عفاف و حجاب در شهرستان های استان اظهار کرد: در صورت آمادگی شهرستان ها و تامین برخی زیرساخت های مورد نیاز، این بازارچه ها در شهرستان ها ایجاد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: تلاش داریم نگاه ایجابی به موضوع زیست عفیفانه داشته باشیم؛ چرا که باور داریم این امر در رگه های تاریخی جامعه ایران جریان داشته و باید صرفاً به سمت نقطه‌های خلأ برویم.
وی با بیان اینکه بنا به فرموده ای از رهبر معظم انقلاب، حجاب مایه‌ی تشخص و آزادی زن است و برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ی مادیگرایان، مایه‌ی اسارت زن نیست، گفت: حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم و خطوط قرمز جامعه اسلامی است و باید رعایت شود.
در این جلسه فرمانداران شهرستانهای استان در راستای پیگیری و حمایت از ایجاد بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان ها اعلام آمادگی کردند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور