پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و خدمات سفر خراسان جنوبی با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و امدادگران در بیرجند افتتاح شد.

جواد قناعت با حضور در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و خدمات سفر خراسان جنوبی در پلیس راه بیرجند ضمن افتتاح رسمی این پایگاه، از نزدیک روند اجرای برنامه‌های هلال احمر و دستگاه‌های خدمات‌رسان برای نوروز را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار بیرجند در این مراسم گفت: چهارشنبه سوری امسال به برکت حضور همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در بیرجند به آرامی گذشت و این در حالی است که در سطح کشور مجروح و فوتی‌های زیادی داشتیم که این وضعیت خوشحال کننده نیست.

علی فاضلی‌فرد افزود: با رعایت مردم خراسان جنوبی امسال حوادث چهارشنبه آخر سال در استان اندک بود از طرفی همکاری و همدلی همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و پلیس راه موجب شد کمترین مشکلات را در استان شاهد باشیم.

وی گفت: امسال با هم‌افزایی مطلوب میزبان مسافران نوروزی خواهیم بود تا وظیفه مهمان‌نوازی خود را به خوبی انجام دهیم.

فرماندار بیرجند افزود: مجموعه مردم‌محور هلال احمر در تمامی صحنه‌ها پای کار هستند و رهاورد صد ساله هلال احمر در کنار مردم بودن است.

وی با بیان اینکه هلال احمر نمادی از مردمی بودن و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در ارایه خدمات به جامعه است گفت: خدمات هلال احمر بر محور صلح و دوستی و کاهش مشکلات مردم است.

بنابر اعلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ۵۴ پست نوروزی و پایگاه امداد و نجات طی تعطیلات نوروز در جاده‌های استان فعال است و به مردم و مسافران خدمات ارائه می‌کنند.

محمدعلی کاوسی گفت: فعالان ۲۱۴ خانه هلال نیز آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند تا در نوروز ۱۴۰۲ به مردم خدمات ارائه دهند.

همچنین اجرای طرح راهداری نوروزی از امروز در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طرح راهداری نوروزی از ۲۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و با هدف آماده‌سازی محورهای ارتباطی استان برای عبور ایمن، کاهش حوادث جاده‌ای و ارائه خدمات به مسافران نوروزی اجرا می‌شود.

اسدالله جلال‌زاده افزود: در قالب این طرح روزانه ۳۵ تا ۴۰ تیم ثابت و سیار به‌صورت ۲۴ ساعت فعال خواهند بود و ۲۵۰ نیرو و ۲۱۵ دستگاه خودرو فعالیت می‌کنند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان در این مدت افزایش یابد به همین منظور از اول اسفند نسبت به آماده‌سازی راه‌های ارتباطی برای سفر ایمن کاربران جاده‌ای اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: سامانه ۱۴۱ آماده پاسخگویی به کاربران جاده‌ای درباره موضوعات سفر از جمله مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در طول مسیر است تا مردم با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به سفر اقدام کنند.