استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه اقتصادی استان نیازمند تغییر نگرش برخی مدیران است و با این تغییر نگرش‌ها شرایط رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

، جواد قناعت در دیدار مدیران یک شرکت سرمایه‌گذاری در مشهد، از تکلیف مدیران خراسان جنوبی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران گفت و متذکر شد: مدیران استان باید با همه توان و اختیارات، شرایط سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان فعالیت‌های اقتصادی تسهیل کنند.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اقتصادی و زیرساختی متولی موظفند در این راستا قدم بردارند به نحوی که حمایت‌های صورت گرفته منتج به خروجی شود و زمینه اشتغال پایدار، توسعه اقتصادی و ارتقای شاخص‌های توسعه استان را به همراه داشته باشد.

در این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه بود، ابتدا مدیران شرکت پارت گوال، گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در سطح استان از جمله معدن قلعه‌زری و برنامه‌های توسعه‌ای آن، اقدامات صورت گرفته درخصوص احیای شرکت چدن کویر خاوران، راه‌اندازی معدن فلورین نهبندان و کروم سربیشه ارائه کردند.

در پایان این نشست، توافقاتی بین این شرکت سرمایه‌گذاری و استانداری خراسان جنوبی صورت گرفت.

براساس این توافقات باید مجموعه مدیریتی و اقتصادی خراسان جنوبی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، حمایت خود این شرکت را در دستور کار قرار دهد و شرکت یادشده نیز برنامه توسعه‌ای خود را به منظور افزایش ظرفیت و بهره‌برداری از معدن قلعه‌زری ارائه کرده و اقدامات عملیاتی را به‌صورت ویژه دنبال کند.

درخصوص کاهش مشکلات ایمنی و افزایش ضریب ایمنی کارگران، این شرکت متعهد شد براساس برنامه مدون اقدام کند، علاوه بر این مورد توافق قرار گرفت که با همکاری سرمایه‌گذار و دستگاه‌های اجرایی متولی خراسان جنوبی به دلیل فرسوده شدن و نامناسب بودن مکان اسکان فعلی، مکان مناسبی برای مسکن کارگران پیش‌بینی شود.

مقرر شد کارگروه رفع موانع تولید خراسان جنوبی زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش راندمان مجموعه چدن کویر خاوران را فراهم کند.

با توجه به اینکه شرکت پارت گوال در حوزه معادن فلورین نهبندان اقدام کند و براساس تاکید استاندار مقرر شد این شرکت برای جلوگیری از خام‌فروشی نسبت به راه‌اندازی واحد فرآوری جوار معدنی اقدام کند.

همچنین در راستای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی با توجه به فعالیت این شرکت در حوزه معدن کروم سربیشه مقرر شد نسبت به احداث واحد فروکروم در شهرستان سربیشه  اقدام شود.