فرماندار نهبندان:
وضعیت جاده های نهبندان بسیار نامطلوب است/ قول مدیرکل برای رسیدگی ویژه به جاده های نهبندان

بیکی با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده های نهبندان گفت: درخواست پیگیری جدی برای رسیدگی به وضعیت جاده های نهنبدان داریم.

«مجید بیکی» در نشست با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: روکش مسیر اصلی نهبندان و جاده های روستایی مطلوب نیست، جاده های نهبندان وضعیت نامناسبی دارند و درخواست پیگیری جدی برای راه های نهبندان داریم.

فرماندار نهبندان گفت: بیش از ۲۵ کیلومتر روکش در ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی نهبندان انجام شده که با توجه به طولانی بودن مسیر، کفاف نمی کند.
بیکی گفت: خوشبختانه ۲ مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی در حال احداث بوده که سرمایه گذار در حال انجام فعالیت است.

وی یکی از علل تصادف در مسیر نهبندان را کمبود جدی علائم راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: در مسیر جاده «شوسف تا مزار سید علی» به دلیل نبود استراحتگاه، توقفگاه و پارکینگ دارای روشنایی و مناسب، تصادفات زیادی رخ می دهد، لذا درخواست داریم در این مسیر تدابیر لازم اندیشیده شود.

«اسدالله جلال زاده»، مدیرکل راهداری خراسان جنوبی در این نشست قول آسفالت راه های روستایی چشمه زرد، کلاته حبیب تا مهرماه سال جاری را داد و گفت: ۱۵ کیلومتر محور بیرجند به نهبندان و پنج کیلومتر از محور زابل نیز روکش می شود.

جلال زاده گفت: فوگسیل در مسیرهای نهبندان سال گذشته کار کرده ایم و امسال هم کار می شود.
وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در مرکز برای راه های روستایی نداریم، گفت: ولی با استان تفاهم نامه ای منعقد خواهد شد تا هر مقدار استان کمک کند، سازمان از منابع داخلی برای راه های روستایی کمک خواهد کرد.
مدیرکل راهداری خراسان جنوبی وضعیت جاده های نهبندان را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: اداره کل راهداری استان نگاه ویژه ای برای رسیدگی به جاده های نهبندان دارد.