#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبه گری در درون خود، نوعی آرمان گرایی است.
سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه مجمع مطالبه گران استان خاطرنشان کرد: مطالبه گری اگر وجود نداشته باشد، جامعه ای مرده خواهیم داشت لذا مطالبه گری از ضروریات هر جامعه است اما با ضوابطی همراه می باشد.
?وی با تأکید بر این که مطالبه گری باید موضوعات مهم جامعه را شامل شود، تصریح نمود: در این قاعده باید مشکلات عمومی جامعه را دید و از نگاه صنفی و فردی خودداری نمود.
?معاون استاندار افزود: اگر چه در اجرای قانون باید منافع مردم و جامعه لحاظ شود، اما مطالبه گری نباید فراتر از قانون باشد و اگر بخواهیم مطالبات خود را با قانون شکنی به نتیجه برسانیم، منطقی نیست و نتیجه عکس و بازخوردی منفی بر جا خواهد گذاشت.
?طالبی اظهار داشت: در مطالبه گری باید از واژگان و الفاظ درست استفاده کنیم در غیر اینصورت چون در قضاوت مردم اثر گذار خواهد بود، به خود ما ضربه می زند .
?وی تأکید کرد: در عصر ارتباطات، اخبار به صورت لحظه ای در سطح دنیا منتشر می شوند لذا در موضوع مطالبه گری نیز باید به نحوی عمل شود که انزجار مردم را به همراه نداشته باشد و البته در این امر نباید افراط و تفریط نیز صورت پذیرد.
?به گفته وی؛ در مطالبه گری باید شخص و دستگاه مورد مطالبه مشخص بوده و آن فرد و دستگاه نیز پاسخگو باشد.
?معاون استاندار تصریح نمود: مطالبه باید به موقع و در وقت خود انجام شود، لذا زمان سنجی در مطالبه گری خیلی مؤثر بوده و نتیجه بهتری را به دنبال دارد.
?طالبی متذکر شد: مطالبه ما نباید در راستای خواسته و اهداف دشمن باشد.
?وی افزود: حاکمیت باید در مقابل مطالبه گری، به نظر مردم و مطالبه گران احترام گذاشته و پاسخگوی آن باشند زیرا عدم پاسخگویی، بی احترامی به مردم و افکار عمومی است.
?به گفته وی؛ تدوین سازوکارهای انتقال مطالب باید مشخص باشد یعنی هرگاه مطالبه گری به حق و قانونی صورت پذیرد از وظایف دستگاه حاکمیتی است که در راستای آن مطالبه گری سازوکاری را مشخص نماید.
?معاون استاندار افزود: دستگاه حاکمیتی نباید در مقابل مطالبات اجتماعی هزینه معنوی ایجاد نماید و باید به آن مطالبه به حق پاسخ دهد.
?وی در ادامه به سؤالات مطالبه گران پاسخ گفت و اظهار داشت: در دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی مدیران باید به قولی که به مردم می دهند، عمل نمایند و مسائل و مشکلات را صادقانه با آنها درمیان بگذارند.
?معاون استاندار در جواب سؤالی در خصوص قوانین حاکم بر مدیریت شهری بیرجند تصریح کرد: شهردار را شورای شهر انتخاب می کند و شورای شهر نیز انتخاب مردم است ، لذا ما نمی تونیم احاطه خاصی بر تصمیمات آن داشته باشیم اما می توانیم از دید اجتماعی ومشکلات مردم در خصوص مسائل اجتماعی، از آنها توضیح بخواهیم.
?طالبی با ذکر این نکته که به دلیل ارتقاء درآمدهای شهرداری تا به حال خلاف قانون عمل می شده، متذکر شد: طبق قانون شهرسازی، تعداد طبقات بر اساس متراژ خیابان و کوچه لحاظ می شود و از طبقه ای معین به بعد طبقات به صورت پلکانی بالا می روند.
?طالبی با انتقاد از نحوه محاسبه تراکم، تعداد طبقات و… گفت : این تذکر داده شده که با وجود ناظرانی که هر لحظه ساختمان ها را رصد می کنند، تخلفات نادیده گرفته می شود و بعد در کمیسیون های مختلف، جریمه های سنگین رقم می خورد ضمن آنکه همسایه ها نیز معترضند.
?وی تأکید کرد: متأسفانه در این زمینه قانون زیر پاگذاشته شده و حتی شهروندان باید برای دریافت رضایت مبالغی را به همسایه ها بپردازند لذا در شرایط موجود شهردار بر رعایت قانون در این موضوع تأکید دارد.
?معاون استاندار از پیگیری تخلفات مدیران طبق روال قانونی نیز گفت.
?طالبی با اشاره به این که حاشیه های شهر بیرجند، هزینه زیادی را به دوش دستگاه های خدمت رسان تحمیل کرده، بر ارائه راهکارهایی برای ساماندهی این محدوده ها تأکید نمود.
?وی در خصوص روند واگذاری اماکن ورزشی از طریق برگزاری مزایده، خاطرنشان کرد: برای بازگشت برخی از مزایده ها که بر اساس آن ها، بخشی از باشگاه های ورزشی در گذشته به مزایده گذاشته شده، راهکاری ارائه شده که با بهره گیری از آن این فضاها به حوزه ورزش برمی گردند.
?به گفته وی؛ به اداره کل تأمین اجتماعی ، شهرداری ،شرکت آب و فاضلاب، شرکت برق و…تأکید شده تا با توجه به خسارت های فراوان آموزشگاه ها در پی همه گیری بیماری کرونا، با این مجموعه ها همراهی نمایند.
?معاون استاندار به مطرح شدن برخی از شائبه ها در خصوص نفوذ برخی از نمایندگان در انتصابات اشاره کرد و متذکر شد: تا این لحظه نماینده ای در خصوص انتصاب فردی خاص ورود نکرده است.
?طالبی با اشاره به این که فردی در شهرستانی که مسئول دفتر نماینده بوده فرماندار شده است، تصریح نمود: این نماینده بهترین ها را به عنوان مسئول دفتر خود انتخاب نموده لذا ما وقتی از جامعه نخبگانی آن شهرستان و بسیاری از دستگاه ها نظر خواهی می کنیم همان شخص را به عنوان فردی جوان، پیگیر و دلسوز معرفی می نمایند ضمن آنکه عمده مردم شامل شورای شهر، نخبگان، متنفذین و معتمدین به او اعتقاد و اعتماد دارند لذا ما بر این اساس به این سمت و سو رفته ایم ضمن آنکه ما از نمایندگان نیز مشورت خواسته ایم ولی هیچ نماینده ای انگشت روی فردی خاص نگذاشته و فردی بر استانداری تحمیل نکرده است.
?به گفته وی؛ خشکسالی ها و البته کم توجهی های، پیامدهایی برای حوزه کشاورزی داشته که امیدواریم با تلاش هایی که در حال انجام است، وضعیت این حوزه ارتقاء یابد.
? وی ادامه داد: در این راستا مقرر شده ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) صنایع تبدیلی زرشک را در منطقه زیرکوه راه اندازی کند.
?معاون استاندار خاطرنشان کرد: در جلسات شورای اداری به مدیران تأکید خواهیم کرد با شفافیت کارها و فعالیت هایشان را صادقانه در دید مردم قرار داده و گزارش دهند.
?طالبی با تأکید بر این که تکمیل بیمارستان برای شمال شهر بیرجند بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: قول رئیس بسیج سازندگی کشور درخصوص ساخت بیمارستان در شمال شهر بیرجند پیگیری می شود و استاندار معزز نیز از مجموعه های دیگری در حال پیگیری این مسئله می باشند.
?به گفته وی؛ رویکرد مدیریت فرهنگ و هنر و دستگاه ها و کمیسیون های فرهنگی ما باید از زیرساختی غنی برخوردار بوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی عجین باشند.