جایزه علمی فرهنگی مرحوم آیت الله سید حسن تهامی، به سه نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهداء شد.

این جایزه امروز در شانزدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری به دکتر فاطمه طاهری و دکتر اصغر زربان استاداناهداء جایزه آیت الله تهامی به سه استاد دانشگاه دانشکده پزشکی و دکتر محمدرضا میری استاد دانشکده بهداشت اهدا شد.

جایزه علمی فرهنگی مرحوم آیت الله سید حسن تهامی _ بیرجندی از سال ۹۸ با هدف زنده نگهداشتن یاد این عالم برای اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی (با ویژگی استاد تمامی، دارای سابقه پژوهشی و شهره به حسن و اخلاق) در نظر گرفته شده است.

همچنین در این مراسم از ۵۱ نفر از اساتید بازنشسته، اساتید ارتقاء یافته، کارمندان برتر و آقای نظام دوست نویسنده کتاب” از قبیله گل” تجلیل شد.

حجت‌الاسلام آذرنیوند نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر معلول روحیه امید و توکل زنان و مردان این مرزو بوم بود که خروجی آن، حماسه‌ای بزرگ بود که رقم خورد.

موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: این دانشگاه با ۳۳۰ عضو هیئت علمی و ۴۱۰۰ دانشجو به دنبال آموزش صحیح و تعالی جامعه هدفمان است.

در این مراسم، آیین محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آماده سازی پزشکان آینده برای کار با هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی در پزشکی برای تسریع امور و کاهش خطای انسانی به کمک پزشکان خواهد آمد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور