#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای حضور پرشور در مراسم‌ بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد، اعلام کرد که سه مراسم محوری ویژه این ایام در مرکز استان برگزار می‌شود.

در این بیانیه که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: حضرت امام خمینی «رحمه الله علیه» حقیقتی همیشه جاودان و خاموش‌نشدنی است که با هدایت‌های داهیانه خود در نهضت الهی‌اش پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد به‌طوری که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) “این انقلاب بی‌نام خمینی (رحمه الله علیه) در هیچ‌کجای جهان شناخته شده نیست”.

این بیانیه می‌افزاید: چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و اندوه فراموش ناشدنی رحلت جانگداز امام عظیم‌الشأن امت اسلامی و خاطره خدمات آن عالم کم‌نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و اراده خویش جهان را مبهوت خویش ساخت.

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: امام همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسه جاودان ۱۵ خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد. بی‌تردید راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ‌ساز، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایسته مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ الله‌ العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» به رهبری انقلاب، به‌درستی تداوم یافت.

این بیانیه تصریح کرد: قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی شد. قیام حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخشی از مبارزه نهضت بزرگ ایشان علیه استبداد، استعمار و ظلم نظام سلطه بود که در بهمن ۵۷ به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن بزرگداشت مقام رفیع حضرت امام خمینی (ره) و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، از عموم مردم شریف و قدرشناس استان، اقشار و اصناف مختلف دعوت کرد با حضور آگاهانه، پرشور، معنوی، متحد و یکپارچه خود در ویژه مراسم‌ ۱۴ و ۱۵ خرداد بار دیگر ضمن تجدید میثاق با امام و شهدا و تجدید عهد با رهبری، پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر به منصه ظهور برسانند.

ویژه برنامه‌های سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و پنجاه و نهمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در شهر بیرجند، روز جمعه ۱۳ خرداد ساعت ۲۰ در حسینیه جماران با سخنرانی حجت‌الاسلام “علی شیرازی” جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و روز شنبه ساعت ۱۸ در محل مدرسه علمیه سفیران هدایت برگزار می‌شود.

مراسم محوری دیگر ساعت ۹ روز یکشنبه ۱۵ خرداد در محل مسجدالرسول بازار بیرجند برگزار خواهد شد.