?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دستگاه های اجرایی برای رفع نیازهای خود از تولیدات شرکت های فناوری ارتباطات خراسان جنوبی استفاده کنند.
جواد اشرفی با تأکید بر این مطلب در دیدار اعضای انجمن صنفی رایانه استان، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور استاندار، دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی در مواردی که تولیدات داخل استان نیازهای آنها را رفع می کنند، باید از این تولیدات استفاده کنند.
?وی با اشاره به اینکه دستور استاندار در این خصوص را مجدد برای دستگاه های اجرایی ارسال می کنیم، افزود: از مدیران دستگاه های اجرایی درخواست خواهیم کرد تا گزارشی از میزان خرید و علت خرید نکردن از تولیدات داخل استان را ارائه کنند.
?معاون استاندار با بیان این نکته که فعالان بخش صنعت و معدن استان موظف هستند به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند، عنوان داشت: برای رفع مشکلات شرکت های فناوری ارتباطات استان در خصوص افتا هم پیگیری لازم انجام خواهد شد.
?اشرفی تصریح کرد: اگر ایده های خود را در این حوزه به ما ارائه کنید، علاوه بر حمایت تسهیلاتی، زمینه اجرای آنها را هم فراهم می کنیم.
?وی با ذکر این نکته که تسهیلات تبصره ۱۸ تا شهریور ماه مهلت تخصیص دارد و تا یک سال هم برای تسویه حساب فرصت است، خاطرنشان کرد: با ارائه طرح های مورد نظر می توانید از تسهیلات مشاغل روستایی و خانگی که منابع ارزان تری دارند هم استفاده کنید.
?معاون استاندار از شرکت های فناوری ارتباطات خراسان جنوبی خواست تنها برای رفع نیازهای دستگاه های اجرایی کار نکنید بلکه با ارائه مدل هایی، نیازهای روز مره مردم را هم رفع کنند.
?اشرفی با تأکید بر این نکته که با دستگاه هایی که از ظرفیت های بومی شرکت های دانش بنیان استفاده نکنند، برخورد خواهیم کرد، گفت: در قالب تسهیلات تبصره های ۱۶ و ۱۸ از دستگاه های اجرایی استان خواسته ایم چند پروژه اولویت دار داشته باشند.
?وی خطاب به فعالان حوزه فناوری اطلاعات گفت: در شرایط فعلی فضای کار در این حوزه به گونه ای است که اگر درنگ کنید، از شرایط موجود عقب خواهید ماند.
?وی با تأکید بر این موضوع که استانداری از هیچ اقدامی برای حمایت از فعالان این حوزه دریغ نخواهد کرد، افزود: تمایل داریم از نزدیک هم با حضور در محل کار شما ، علاوه بر عرض خدا قوت به فعالان این عرصه ، از نزدیک با مسایل و مشکلات بیشتر آشنا شویم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور