#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۱۴۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان شناسایی شدند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۳۱۱ آزمایشییشناسایی  146نفر مبتلا ی جدید به  کرونا تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۴۶ بیمار جدید شامل ۲۶ بستری و ۱۲۰ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۰ مورد از بیرجند، ۱۴ مورد از قاینات، ۵ مورد از فردوس، ۳ مورد از سربیشه، ۶ مورد از طبس ۹ مورد از درمیان، ۳۴ مورد از زیرکوه و یک مورد از خوسف و نهبندان  ۱۲ مورد و از سرایان هم ۲۲ مورد  جدید شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۶۸ تست سریع هم در استان انجام شد، گفت: ۲۲۵ مبتلا نیز از این طریق شناسایی شدند.
به گفته وی در حال حاضر ۲۹۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴۸ نفر دارای تست کرونای مثبت هستند که از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۸ نفر وخیم است.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۵ بیمار شامل ۲۷  بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۲۲ هزار و ۷۶۹  بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۶۶ هزار ۹۹۶  تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۲۳ هزار و ۸۶۸  بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

مهدیزاده گفت: در شبانه روز گذشته  یک مورد فوت جدید در استان ثبت شد و مجموع فوتی‌ها در استان به ۹۵۱  نفر است.

وی افزود: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا، افرادی که واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کردند به ۱۰۰ هزار و ۵۷۳  نفر رسید و تا کنون ۲۸ هزار و ۱۷۵  نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.