صف‌های به هم پیوسته مردم در شعب اخذ رأی در شهر و روستاهای درمیان نشان از اتحاد جامعه اهل سنت و شیعه و حضور باشکوه در انتخابات دارد. مردم این خطه مرزی آمدند تا ثابت کنند که با اتحاد خود به دور از هرگرایش سیاسی، مذهبی و… پای نظام ایستاده و با هوشیاری کامل نقشه دشمنان را خنثی می کنند.

 مردم شهر و روستاهای مرزی خراسان جنوبی امروز ۱۱ اسفندماه در دوازدهیمن دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رأی آمده تا همت مرزنشینان را برای دفاع از نظام، انقلاب و رهبری به رخ جهانیان بکشند.

آن‌ها با رنگی کردن انگشت خود هویت ایرانی بودن را به رخ می کشند و ثابت می کنند ایرانی در هر نقطه از جهان پای نظام، انقلاب و خون شهدا ایستاده است و با حضور خود به فرمان مقام معظم رهبری لبیک می گوید.

اهل سنت خراسان‌جنوبی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بزنگاه‌های حساس و پرخطر پای کار نظام و اسلام مردانه ایستادند و از سال‌های دفاع مقدس تا راهپیمایی‌های متعدد همواره حضور پررنگی را رقم زدند.

صف‌های به هم پیوسته مردم در شعب اخذ رأی در شهر و روستاهای درمیان نشان از اتحاد جامعه اهل سنت و شیعه و حضور باشکوه در انتخابات دارد. مردم این خطه مرزی آمدند تا ثابت کنند که با اتحاد خود به دور از هرگرایش سیاسی، مذهبی و… پای نظام ایستاده و با هوشیاری کامل نقشه دشمنان را خنثی می کنند.

تجلی اتحاد شیعه و سنی شهرستان درمیان پای صندوق های رای

یکی از اهالی اسدیه بی حضور در انتخابات را تکلیف دانسته و می گوید: انتخابات مایه افتخار است و امروز با سربلندی می گویم من یک ایرانی هستم و برای تعیین سرنوشتم در انتخابات شرکت کرده و به میدان آمده ام.

مرتضوی یادآور می شود: مقام معظم رهبری همواره برای حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی تاکید می‌کنند و باید با لبیک گفتن به ندای رهبری و حضور در انتخابات افتخاری دیگر رقم بخورد.

یکی دیگر از شهروندان درمیان با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در این صحنه‌ها وحشت دارد، می افزاید: حضور مردم در همه مناسبت های ملی و مذهبی اعم از انتخابات، راهپیمایی ها و… نظام و انقلاب را در برابر دشمنان قسم خورده نظام بیمه می کند.

محمدی انگشت رنگین خود را سندی برای هویت ایرانی بودن دانست و می گوید: به همراه خانواده برای تعیین سرنوشت و انتخاب فرد اصلح در انتخابات شرکت کردم و به این ترتیب حمایت خود را از نظام، رهبر و اعتقادات اعلام می کنم.

تجلی اتحاد شیعه و سنی شهرستان درمیان پای صندوق های رای

وی با اشاره به حضور مردم ایران با هر گرایش و مذهب در جنگ تحمیلی می گوید: امروزه نیز با مشارکت در این امر سیاسی باری دیگر کشور را از نگاه شوم دشمن نجات می‌دهیم.

محمدی ابراز امیدواری کرد: مردم ایران زمین از هر قشر، مذهب و زبان با حضور خود در این صحنه مهم، وفاداری خود را به نظام به اثبات برسانند.

یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه تاکنون پنج بار در انتخابات شرکت کرده ام، می گوید: با وجود مشکلات اقتصادی جامعه، با هدف پایبندی به نظام و پایمال نشدن خون شهدا در انتخابات شرکت کردم.

او از مردم می خواهد با هدف پایمال نشدن خون شهدا و حاج قاسم حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند.

برپایی ۵۶ شعبه اخذ رأی

مهدی فرجامی فرد- فرماندار درمیان- ضمن تأکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: مردم باید با حضور باشکوه خود در انتخابات نسبت به انتخاب فرد اصلح، دارای تخصص و توانمند، قانونمدار و… دقت کنند.

وی این تعداد شعب اخذ رأی شهرستان درمیان را ۵۶ شعبه اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد چهار نقطه شهری و مابقی در روستاها قرار دارد، گفت: از این تعداد ۳۸ شعبه سیار و ۱۸ شعبه ثابت است.

فرجامی  فرد تعداد عوامل اجرایی، ناظران و… در انتخابات را بیش از هزار نفر اعلام کرد و با اشاره به این مهم که در این شهرستان وفاق و همدلی خوبی بین اهل سنت و شیعه وجود دارد، افزود: مردم فهیم منطقه پای کار نظام و انقلاب هستند و در جشن ۴۵ سالگی انقلاب شاهد حضور همه علمای اهل سنت و شیعه در مراسمات بودیم.

وی با بیان اینکه حماسه دوم بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور و شرکت در انتخابات است، از حضور باشکوه مردم شهرستان اعم از جامعه اهل سنت و شیعه در انتخابات خبر داد و گفت: مردم این منطقه مرزی با لبیک گفتن به ندای رهبر و با هدف مأیوس کردن دشمنان قسم خورده نظام پای نظام، انقلاب و… ایستاده اند.

وی یادآور شد: شعب اخذ رای در جای جای شهرستان آماده اخذ رأی مردم است.

مولوی سید احمد عبدالهی – امام جمعه اسدیه– هم از همه مردم خواست برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات حضور پررنگ داشته باشند و به استناد سخنان مقام معظم رهبری در کار خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.

گفتنی است جامعه اهل سنت در شهرستان‌های مرزی درمیان، نهبندان و زیرکوه ساکن هستند و همواره مشارکت عزتمندانه ای در همه صحنه‌های انقلاب و از جمله انتخابات داشته‌اند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور