استاندار خراسان جنوبی گفت: امام خمینی (ره) رهبر آزاده‌ای بود که با تکیه بر ایمان راسخ و عزم سترگ همچنین به پشتوانه همراهی مردم، انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

حمید ملانوری در پیامی به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: سید روح‌الله الموسوی الخمینی (ره) فقیه، عارف، مرجع تقلید، نظریه‌پرداز و معمار بزرگ نهضت اسلامی، بزرگمردی است که توانست در پرتو بینش آزادیخواهی خود، جنبشی دینی را در ایران اسلامی پایه‌گذاری نماید، همان خیزشی که با گذشت چند دهه، همچنان پیامدها و تاثیر شگرفش در سطح منطقه و جهان هویداست.

وی افزود: رهبری بی‌نظیر که با تدبر، تفکر، آگاهی به زمان و اطلاع از مسائل جهانی، بزرگترین انقلاب معاصر را هدایت کرد و با اندیشه متعالی و منش پیامبرگونه خود، بیداری اسلامی را به جهانیان هدیه نمود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر آزاده‌ای که با تکیه بر ایمان راسخ و عزم سترگ همچنین به پشتوانه همراهی مردم، انقلابی را به ثمر نشاند که امروز به فضل الهی و با رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) دوران بلوغ خود را سپری کرده و همچنان بر تارک زمان، خوش می‌درخشد.

وی ادامه داد: انسان وارسته و زاهدی پارسا که چون “انتظار فرج از نیمه خرداد کشید”، خورشیدِ عالمتابِ وجودش در شامگاه ۱۴ خرداد ۱۳۶۷،  ناباورانه، غروب کرد تا “با دلی آرام، قلبی مطمئن، روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا” در جوار شهیدان آرام بگیرد.

ملانوری اظهار داشت: و اینک در آستانه سی و چهارمین سالگشت عروج ملکوتی این روح خدا نه تنها مردم ایران زمین بلکه همه آزادی‌طلبان دنیا همچنان سوگوار از دست دادن این بزرگمرد تاریخ بشریت در قرن معاصرند.

وی افزود: اینجانب با آرزوی اعتلا و عظمت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی، سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و  معلم مکتب انقلاب اسلامی را به همه ارادتمندان آن عزیز به ویژه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی، تسلیت عرض نموده، امیدوارم خداوند علی اعلی در سایه وحدت و همبستگی حول محور آموزه‌های مکتب امام و تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، توفیق بازخوانی، شناخت کامل و شناساندن مکتب، تفکر و اندیشه امام راحل را نصیب و روزی مان گرداند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم در هر جایگاهی، رهرو خوبی برای راه روشن آن امام همیشه زنده باشیم چرا که به فرمایش ‏رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) ” ما امروز و فردای کشورمان به گفتگو از امام بزرگوار احتیاج داریم. امام بزرگوار سال‌ها پس از فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند و ما از حضور او و معنویت او و فکر او و انگشت اشاره‌ او بهره‌مند بشویم”.