#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت اصلی برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در استان تامین ۲۰۰ کلاس درس است و چنانچه برای ساخت ۱۰۰ کلاس متولی پیدا شود، بقیه را دولت متقبل خواهد شد.

، علیرضا عباس‌زاده  در جلسه بررسی تخصصی فضاهای آموزشی استان افزود: به دلیل اهمیت موضوع، هر سال باید خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز در جشنواره‌ای معرفی و تقدیر شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در سال ۱۴۰۱ باید این باشد که به هر میزان ممکن از ظرفیت‌های غیردولتی در این راستا استفاده شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در فاز اول پروژه نهضت ملی مسکن در بیرجند چهار هزار واحد مسکونی توسط ۲۳ انبوه‌ساز ساخته می‌شود که ۱۲ کلاس مدرسه نیز توسط آنان ساخته و اهدا خواهد شد و با تکمیل آن از محل اعتبارات دولتی نیز ۱۲ کلاس دیگر ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت تامین فضاهای آموزشی امری روشن و مبرهن است، ادامه داد: در تخصیص‌های جدید باید به تامین سرانه‌های آموزشی و مذهبی، توجه ویژه شود که این موضوع در جلسه شورای مسکن استان نیز مطرح شده است.

عباس‌زاده گفت: به جهت رساندن سرانه آموزشی استان به میزان استاندارد و رفع کمبودها در این حوزه ابتدا باید به هر اندازه که می‌توانیم از اعتبارات دولتی، منابع ملی و ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وی بیان کرد: براساس گزارش مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، کمک خیرین به ساخت فضاهای آموزشی در خراسان جنوبی بسیار چشمگیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم استان در اقدامات خیرخواهانه همچون کمک به عتبات عالیات و ساخت مدرسه و مسجد، همواره پیشرو و ممتاز هستند.

وی افزود: هر جا کمبود فضای آموزشی وجود دارد، وظیفه داریم در مرحله اول براساس کار کارشناسی شده، زمین و زیرساخت لازم را فراهم آورده و در مرحله بعد در کنار تامین اعتبارات دولتی، از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز استفاده کنیم.

عباس‌زاده اظهار داشت: می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و شرکت‌های مستقر در شهرک صنعتی نیز در این زمینه استفاده کرد.