نوشته : امیرشاهین نایبی فر

بسیاری از ژنرال‌ها و قهرمانان جنگی در دنیا افتخارشان به پاسداری از تمامیت ارضی ملی است و اوج افتخار خود را در محدوده و مختصات جغرافیایی کشور خود می‌جویند حال آنکه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مرزهای جغرافیایی و سیاسی را درنوردید و به پهنای انسانیت، مستضعفان را دریافت.

آنگاه که زیر چکمه‌های وحشیانه داعش، حنجره کودکان له می‌شد و قهقهه امپریالیسم بر سر جنازه‌های انسان‌های مظلوم به آسمان می‌رسید این سردار ما بود که بی‌ریا و ساده اما با صلابت و مقتدر میان خاکریزهای محبت، بذر ایثار می‌کاشت که ثمره آن شهید حججی‌ها بودند.

اینک سردار پیش ما نیست ولی نه هست چون سردار حاج قاسم سلیمانی یک نفر نیست بلکه یک تفکر و نماد است، تفکری که امام حسین (ع) ایجاد کرد و این امتداد حرکت عاشورا است و سردار عاشورایی و فاطمی بود.

شهدای کربلا در روز عاشورا ۷۲ تن بودند ولی همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلا است که قطعا تمامی افرادی که به سرور و سالار شهیدان اقتدا کردند و در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادند، در خیل شهدای کربلا محسوب می‌شوند.

سردار سلیمانی مدافع حرم بود کسی که بارها در حمایت و جلوگیری از هتک حرمت عتبات و مرقد حضرت زینب (س) فداکاری کرد و مزد او شهادت بود.

او به مولایش حسین (ع) که سال‌ها مقتدایش بود پیوست و برای همیشه در قلب آزادگان جهان جاودان شد.

قطعا حرکت مذبوحانه آمریکا که به تاسی از روش رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان حماس و حزب الله به هیچ عنوان یک دستاورد نظامی محسوب نمی‌شود بلکه نتیجه وادادگی و بزدلی آنها در برابر دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت است چونانکه همچون گروه‌های کوچک تروریستی دست به ترور و حذف افراد می‌زنند.

آمریکا اگرچه خود را مدافع حقوق بشر و اصل حاکمیت کشورها معرفی می‌کند اما ترور یک مقام رسمی در کشوری ثالث را براساس کدام از قوانین و حقوق بین الملل توجیه کرد یا اساسا برای افکار عمومی قابل توجیه است؟

مخاطب پیام ما ترامپ و همراهان او نیستند که وجدان خفته را نتوان بیدار کرد بلکه به دنبال آگاه‌سازی وجدان‌های بیدار جهانیان و آنانی باشیم که باید حقیقت را دریابند و قلب‌های آنها باید به درستی بداند که پشت آن لبخندهای زیبا و حرف‌های قشنگ چه چهره‌های کریه و رفتارهای نابهنجاری نهفته است.

آنها که دیوانه‌وار و سرمست از ثروت و قدرت شیطانی خود انسانیت را لگدمال می‌کنند در حالی که خود را حامی حقوق بشر می دانند باید بفهمند که این حرکت ننگین نه فقط از جانب ملت ایران بلکه از سوی آزادگان و عدالت خواهان سراسر جهان بی‌پاسخ نخواهد ماند و به زودی روزی فرا می‌رسد که آمریکا و ایادی‌اش متوجه شوند مرتکب چه اشتباه استراتژیک و خطای محاسباتی شدند.

تشییع باشکوه پیکر پاک سردار شهید سلیمانی و همراهانش در شهرهای مختلف عراق و از صبح امروز (یکشنبه) در شهر اهواز و سپس در سایر شهرهای کشورمان بهترین پاسخ به عاملان جنایت ترور سردار دلاوری است که از مرزها فراتر رفت و چهره‌ای جهانی شد.