۳۲۳ واحد مسکن شهری خراسان جنوبی همزمان با نخستین روز هفته دولت با حضور استاندار به صورت همزمان در حاجی‌آباد بیرجند به بهره‌برداری رسید.

 این تعداد واحد مسکونی در قالب هشت پروژه در هفت شهر استان روز یکشنبه به صورت همزمان در منطقه حاجی‌آباد بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی، رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان افتتاح شد.

این پروژه‌ها شامل ۱۶ واحدی حاجی‌آباد بیرجند، ۱۰ واحدی خیابان معلم بیرجند، ۴۰ واحدی طبس، ۸۵ واحدی فردوس، ۵۶ واحدی اسلامیه فردوس، ۳۵ واحدی حاجی‌آباد زیرکوه، ۲۱ واحدی پخت سربیشه و ۶۰ واحدی اسفدن است.

در مجموع برای این پروژه‌ها ۵۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان هزینه شده است که اعتبار هزینه شده برای ساخت و احداث این واحدها در حاجی‌آباد سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

جابه‌جایی ۶۰ تیر برق در حاجی‌آباد، روشنایی معابر، روکش آسفالت ورودی حاجی‌آباد، تجهیز پارک و تامین ۱۰۰ تن سیمان رایگان از مهمترین مصوبات سفر معتمدیان به حاجی‌آباد بیرجند بود که پس از بررسی محقق خواهد شد.

همزمان با نخستین روز از هفته دولت و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گلزار شهدای شهر بیرجند با حضور استاندار، جمعی از مدیران و مردم شهیدپرور این دیار غبارروبی و عطرافشانی شد.

حاضران در محل گلزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و گلباران قبور مطهر، با آرمان‌های شهدای و امام شهدا تجدید میاق کردند.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.