در آستانه دومین سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به خراسان جنوبی، شورای اطلاع رسانی استان با هدف کیفی سازی پوشش خبری این سفر و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

، در آستانه دومین سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به خراسان جنوبی، شورای اطلاع رسانی استان با هدف کیفی سازی پوشش خبری این سفر و با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  و جمعی از مسئولان ذیربط  این شورا در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد.

 

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی طی روز های پنجشنبه و جمعه، بیان کرد: امید است با همراهی همه مردم و مسئولان میزبان خوبی برای سفر رئیس جمهور باشیم؛ چرا که ایشان نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری هستند و این استان متعلق به آیت الله رئیسی است.

وی با تاکید بر انعکاس برنامه ها و اطلاع‌ رسانی خوب، هنرمندانه و مدبرانه سفر آیت الله رئیسی به خراسان جنوبی، اظهار کرد: نحوه اطلاع‌ رسانی و انعکاس‌ اطلاعات؛ به روز، عوام پسند، دارای ادبیاتی زیبا و در مجموع هنرمندانه باشد.

قناعت ادامه داد: از فعالان رسانه‌ای استان به خصوص فضای مجازی بسیج و سراج خواستاریم آتش به اختیار وارد میدان اطلاع‌ رسانی و تولید محتوا شوند و روایت اول سفر رئیس جمهور را به دست گیرند تا با این اقدام فرصت سوء استفاده از بدخواهان نظام گرفته شود.

علی فرخنده، مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارشی پیرامون جلسات و اقدامات صورت گرفته در شورای اطلاع رسانی استان، بیان کرد:  این جلسه با حضور اعضای شورا حداقل یک بار در ماه با محوریت مسائل و مناسبت های مهم روز برگزار می شود.

وی خواستار حضور نماینده جراید در شورای اطلاع رسانی شد و گفت: پیشنهاد می شود در راستای ساماندهی خبرنگاران و تسهیل روند امور پوشش خبری برنامه های سفر رئیس جمهور به استان، یک خودرو ون برای جابه‌جایی اصحاب رسانه پیش بینی شود.

فرخنده بیان کرد: همچنین صدور کارت تردد خبرنگاران ویژه برنامه های سفر هیئت دولت به استان، باعث جلوگیری از بی نظمی در پوشش اخبار می شود که باید در دستور کار باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور