،رئیس کانون موسسات داوری خراسان جنوبی گفت: نخستین موسسه تحت نظارت کانون موسسات داوری خراسان جنوبی در نهبندان افتتاح شد.

نخستین موسسه داوری و دادرسی خصوصی حل اختلاف خبرگان عدالت نهبندان امروز با حضور فرماندار، امام جمعه رئیس دادگستری ومسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

حجت الاسلام «محمد رضا رفیعی» رئیس کانون موسسات داوری خراسان جنوبی در این مراسم اظهارکرد: یکی از مزایای داوری این است که پرونده ها حداکثر سه ماهه رسیدگی خواهد شد.

رئیس کانون موسسات داوری خراسان جنوبی با بیان اینکه در موسسه تحت نظارت کانون موسسات داوری طرفین دعوا از بین داوران یا همان ( قاضیان تحکیم) دارای پروانه داوری، قاضی تحکیم مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد، افزود: در بحث داوری، مسئولان استان و ریاست کل دادگستری استان پای کارمی باشند .

حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: خوشبختانه با  انتصاب حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه بخش داوری به نتیجه رسید و اتحادیه سراسری کانون های موسسات داوری کشور «اسکادا» راه اندازی شد که این فرآیند که برای داوری شروع شده، نتیجه مثبت در کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در سال ۷۸، گفت: نخستین موسسه تحت نظارت کانون موسسات داوری در سطح استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان را  به دنبال توجه رهبری به این شهرستان کمتر توسعه یافته امروز افتتاح کردیم
و امیدواریم، دستگاه قضایی و مدیران ارشد شهرستان از جمله امام جمعه و فرماندار محترم از داوری و این موسسه حمایت کنند تا مزایای آن به نحو احسن به مردم برسد.

در این مراسم «مجید بیکی» فرماندار نهبندان از دست اندرکاران موسسه داوری و دادرسی حل اختلاف خبرگان عدالت نهبندان خواست تا در خصوص اختلافات و موضوعات مردم، امین مردم باشند تا اعتماد مردم حاصل شود.

وی با بیان اینکه اصل مهم در منشور موسسات داوری، شرط امانتداری است، گفت: امیدواریم این اصل مهم در موسسات داوری رعایت گردد تا اعتماد مردم و ترویج داوری به نحو احسن در جامعه و شهرستان انجام گردد.