#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۱۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی”چارقد” در خراسان جنوبی ارسال شد.

، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال ۱۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای چارقدمنطقه‌ای مد و لباس اسلامی ایرانی “چارقد” رسیده که از این تعداد ۸۳ اثر در بخش اجتماع، ۵۴ اثر در بخش مفهومی و پنج اثر در بخش مقاله است.

 

جلال الدین صادقی افزود: این جشنواره با حضور استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، یزد و کرمان، با هدف ترویج و تعمیق الگو‌های عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ترویج نقش‌های ایرانی اسلامی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه برنامه ریزی شده است.

وی گفت:ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش رسمی و بومی در حوزه مد و لباس منطقه، ترغیب و تشویق هنرمندان و دانشجویان به خلق تصاویر زیبا بر روی لباس‌های سنتـی و مدن منطقه و توسعه فضای تعامل و همکاری بین دست‌ اندرکاران و فعالان حوزه مد و لباس منطقه از دیگر اهداف این جشنواره است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره در سه بخش طراحی لباس اجتماع شامل طراحی مانتوی اجتماع، پوشش‌های جدید اجتماع (غیر از مانتو)، طراحی لباس مفهومی با موضوع آزاد و بخش دانشگاهی در دو محور مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی برگزاری می شود.

صادقی با بیان اینکه این جشنواره از دهم بهمن آغاز می شود افزود: به همه شرکت کنندگانی که آثارشان به مرحله نمایشگاهی راه یابد گواهی شرکت در جشنواره و به برگزیدگان هدایا تعلق می گیرد.

وی گفت: نتایج از طریق سایت جشنواره به نشانی www.jdkhj.ir و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به آدرس www.khj.farhang.gov.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.