امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران گفت: نیروهای مسلح و مقتدر سپاه، درس جدیدی به مستکبران و متجاوزان که سرمست شهوات و نفسانیات هستند داد تا بدانند دشمنان در کشور ما جایی ندارند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: این حرکت نیروهای سپاه نشان داد اگر دشمن پای خود را به خاک ایران دراز کنند آن را قطع و اجازه ورود به این خاک را نخواهند داد و پهباد و ابزارهای دشمن را نابود خواهند ساخت.

وی بیان کرد: در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوادثی رخ داد که عبرت‌های زیادی نیز در بر داشت همچنین تجربه‌ای بود که آمریکا و اروپا را رسوا کند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون در سطح منطقه و جهان صدها و هزارها نمونه از رفتارهای خشن و مستکبرانه دنیای استکبار در ارتباط با ملت‌های مختلف جهان را دیده و شنیده‌ایم، خود را ناخواسته و از روی ناچاری رسوا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کدام قانون به دشمن اجازه داد با انقلاب مردمی که با رأی بیش از ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی حاصل شده است مقابله کنند و این جز خودبینی و طمع به ثروت مردم نیست.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: چرا آمریکا و اروپا باید جنگ را بر مردم تحمیل و صدام را حمایت کنند، کودتاها و شورش‌های مختلف راه بیاندازند، کدام حقوق بشر این اجازه را به آنان داده است آیا علت این همه فتنه جز انتقام از مردم انقلابی بوده است.

وی یادآور شد: مگر جز این است که خواستند همچنان بر قدرت بمانند و مردم مسلط باشند، لذا از طرق مختلف تلاش کردند افراد بیگانه ملت و منافق در بدنه کشور تزریق کنند و انقلاب را به انحراف بکشاند و وقتی نتوانستند و دیدند مردم این آشغال‌ها را کنار زدند مزدوران منافق را مسلح کردند و ۱۷ هزار انسان بی گناه را دهه ۶۰ به شهادت رساندند.

خطیب جمعه بیرجند، تحریم‌های ظالمانه، خروج آمریکا از برجام و اقدامات این چنینی را نشان استکبار، تزویر و فریب دانست و گفت: باید نسل جوان، اساتید و آحاد مردم چهره واقعی آمریکا و اروپا را بشناسند.

وی تاکید کرد: اینها همه نشانه این است آمریکا و اروپای مستکبر اهل حقوق بشر، قانون و انسانیت نیستند بلکه دنبال سلطه هستند، ملت‌های دیگر را آدم حساب نمی‌کنند و به دنبال چپاول ملت‌ها هستند.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: با وجود چنین شرایطی اما عده‌ای همچنان از فرهنگ استکباری اروپا و آمریکا حمایت می‌کنند و مجذوب این فرهنگ شده‌اند و توسعه و فرهنگ کشور را به اینها و مذاکره با آنان پیوند می‌زنند.

وی ادامه داد: تاسف بر کسانی که بر این خواب آلودگی، وجدان و غیرت که به فرهنگ اینها اظهار تمایل و نسبت به فرهنگ اسلامی اظهار بی میلی می‌کنند، جای تاسف است کسانی که اجازه دهند فرهنگ استکباری در فضای مجازی و حقیقی بتازد و جوانان ما را گمراه کند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: دشمن و برخی در ایران به دنبال سند ننگین ۲۰۳۰، ابتذال فرهنگی، آزاد کردن حجاب، توسعه بی حجابی، از بین بردن عفاف و حجاب در کشور هستند.

وی ادامه داد: این انسان‌ها همان منافقان ملت هستند که در ظاهر با ما و در باطن با دشمن هستند.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به ملاقات اخیر مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن یادآور شد: در این دیدار، معظم له آمریکا را تحقیر کردند و عزت اسلامی را به نمایش گذاشتند و جنگ را منتفی دانستند.

وی ادامه داد: همچنین در این ملاقات مقام معظم رهبری راهبرد قرآنی، عقلانی و تجربی مقاومت فعال را به جهانیان ابلاغ کردند و اعلام کردند در مقابل راهبردی که از قرآن و انقلاب که از تجربه چند ده ساله ما به دست آمده است آمریکا همچنان هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب جمعه بیرجند تاکید کرد: ریاست قوه قضائیه و نیروی ولایتمدار انتظامی با قوت، قدرت و قاطعیت با هرگونه فساد مالی و فرهنگی، اختلاس و دست اندازی به بیت المال، بدحجابی و بی حجابی برخورد قاطع دارند که حمایت خود را از اینها اعلام می‌کنیم و خواهان برخورد جدی با مروجان فساد در همه بخش‌ها هستیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله