رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین سرعت وزش باد در این استان امروز (شنبه) با ۹۷ کیلومتر بر ساعت در بیرجند ثبت شد.

جواد نخعی  افزود: وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شد، کاهش دید افقی را در پی داشته و کمترین کاهش دید افقی در حاجی‌آباد زیرکوه تا ۴۰۰ متر بوده است.

وی اظهار داشت: ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد شدید و گرد و خاک تا عصر امروز ادامه خواهد داشت و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: همچنین با ادامه ناپایداری‌ها و بارش باران در ۲۴ ساعت آینده احتمال وقوع روان آب در بخش مرکزی و شمال استان دور از انتظار نیست.

وی از کاهش محسوس دما در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و گفت: به لحاظ دمایی با ریزش توده هوای سرد طی عصر و امشب و کاهش وزش باد به ویژه صبح فردا شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود.

نخعی با بیان اینکه کاهش دما سرما و یخبندان شبانه را به دنبال خواهد داشت افزود: بیشترین بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ده محمد طبس با ۱۱ میلیمتر بارندگی به صورت تگرگ بوده است.

وزش باد شدید تا خیلی شدید در خراسان جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته باعث شکستگی و افتادن درختان در برخی شهرستان‌ها و سقوط تیر برق در شهرستان طبس شد ولی خسارت جدی برجا نگذاشت.