سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: طبق آمار واصله از بانک مرکزی ۸۱ مورد کارت بازرگانی در استان خراسان جنوبی مشمول تعهدات ارزی شده است.

عباس جرجانی روز پنجشنبه در سومین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان خراسان جنوبی افزود: واحدهای تولیدی تا دهم آبان ماه امسال مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت پیله‌وران در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۳ پیله‌ور دارای کارت پیله‌وری فعال در استان فعالیت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به وضعیت تعهدات ارزی صادرکنندگان این استان گفت: بر مبنای آخرین فهرست اعلامی بانک مرکزی، تاکنون ۲۶ شخص حقیقی و حقوقی در خراسان جنوبی نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کردند که رفع تعهد ۱۱ نفر از این تعداد بالاتر از ۷۰ درصد بوده است.

الیاس جویبان به وضعیت کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان استان اشاره و بیان کرد: تاکنون ۴۰ مورد کارت بازرگانی واحدهای غیر تولیدی اعم از حقیقی و حقوقی در استان تعلیق شده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان صمت درخصوص پیگیری رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان افزود: از ابتدای سال جاری سه جلسه کمیته اقدام ارزی با حضور تولیدکنندگان متعهد ارزی، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک و سایر دستگاه‌های مرتبط در سازمان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: این جلسات به منظور بررسی مشکلات، دغدغه‌ها و محدودیت‌ها و در نهایت جمع‌بندی و انعکاس پیشنهادات واحدهای تولیدی – صادراتی در این خصوص به سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

بررسی تایید طرح احداث سایت دایمی نمایشگاهی در شهرستان طبس توسط بخش خصوصی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریال از دستور کارهای سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان بود که مورد تصویب اعضای کارگروه قرار گرفت.