مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اهدای ۱۵۷ سری جهیزیه در دهه ولایت و امامت خبر داد و گفت: ۶۲ سری جهیزیه در ابتدای ماه ذی‌الحجه و ۹۵ سری جهیزیه همزمان با عید غدیر بین نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

 سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت : خدمت به مردم ونیازمندان و مددجویان را در شرایط کنونی و حساس جامعه عین عبادت دانست و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان رزمایش کمک مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر در استان اجرا شد.

او افزود : در گام اول رزمایش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از محل کمک‌های کمیته امداد و نیکوکاران در استان جمع‌آوری شد که از این میزان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نقدی و ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مرحله نخست رزمایش ۴۳ هزار بسته معیشتی با اعتبار هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۲۹۱ هزار پرس غذای گرم به ارزش سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۱۳۳ هزار افطاری ساده نیز توزیع شد.

سلم‌آبادی با اشاره به اجرای گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» از عید قربان تا غدیر، مطرح کرد: مرحله دوم رزمایش دهه اول محرم و مرحله سوم رزمایش نیز در دهه آخر ماه صفر برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه همزمان با دهه ولایت و امامت طرح «نذر قربانی» در استان اجرا شد، تصریح کرد: امسال به مناسب عید سعید قربان بیش از ۳۵ هزار و ۸۳۰ کیلوگرم گوشت قربانی اهدایی از سوی خیران بین نیازمندان استان با اولویت توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مردم و خیران استان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی بیش از سه میلیارد میلیون تومان نذورات به مددجویان امداد اهدا کردند، عنوان کرد: کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان در طرح «نذر قربانی» نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

سلم‌آبادی از توزیع ۴۳ هزار بسته معیشتی در مرحله اول گام دوم رزمایش «کمک مؤمنانه» خبر داد و اضافه کرد: همچنین در روز عید سعید غدیر حدود ۶۰ هزار پرس غذای گرم در استان توزیع شد.