مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: حضور پرشور و به یادماندنی مردم خراسان جنوبی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، نمونه روشنی از نتایج تلاش‌ها و اهتمام نشریات، مطبوعات، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در راستای ارتقای بینش سیاسی جامعه است.

مرسل مالکی روز دوشنبه در پیامی با تشکر از رسانه‌ها و بیان این سخن از مقام معظم رهبری که “امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیون‌ها و هنرها و این شبکه‌های عظیم اطلاع‌رسانیِ اینترنتی از سلاح و از موشک و از بمب اتم بیشتر است” افزود: رسانه‌ها به عنوان محور اصلی اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی، همواره نقش موثری در آگاهی‌بخشی جامعه داشته و دارند. رسانه‌های جمعی به عنوان بخشی از ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه مهمترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری افکار عمومی بر انتخابات هستند به گونه‌ای که انتخابات دموکراتیک بدون رسانه‌های آزاد ناممکن است.

وی ادامه داد: مرور پیشینه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خراسان جنوبی به خوبی بیانگر این واقعیت است که رسانه‌ها در راستای انجام این وظیفه خطیر خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در رفع مسایل و مشکلات موجود نقشی بسزا داشته‌اند. حضور پرشور و به یادماندنی مردم خراسان جنوبی در انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰، نمونه روشنی از نتایج تلاش‌ها و اهتمام نشریات، مطبوعات، صداوسیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، خبرنگاران و عکاسان خبری در راستای ارتقای بینش سیاسی جامعه بود.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم استان با وجود گلایه‌مندی از شرایط اقتصادی و تحت فشار تبلیغات سهمگین معاندان برای بی‌اثر نشان دادن انتخابات، در سایه روشنگری رسانه‌های مکتوب، مجازی، شنیداری و دیداری و متاثر از اطلاعات متقن جامعه خبری در راستای اهمیت انتخابات و نقش آحاد افراد در جریان مشارکت اجتماعی پا به میدان عمل گذاشته و آرای خود را در اجتماعی باشکوه به صندوق‌ها انداختند و یک بار دیگر همراهی خود را با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند.

وی افزود: اینجانب ضمن تشکر از همه مردم فهیم، ولایتمدار و همیشه در صحنه خراسان جنوبی که با موقعیت‌شناسی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، یک بار دیگر بر سایر مناطق پیشی گرفتند و در جایگاه اولین استان به لحاظ مشارکت در انتخابات ایستادند از همه خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و فعالان رسانه‌ای که در این موفقیت عظیم نقش‌آفرینی کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نمایم.

مالکی بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم در ادامه راه و با کمک رسانه‌های دلسوز استان ضمن تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، تبیین ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی و کمک به استفاده هرچه بهتر از پتانسیل‌های موجود در راستای توسعه و پیشرفت این خطه عزیز گام‌های مؤثری برداریم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی از ساعت ۷ صبح روز جمعه آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی، این استان با ۷۴،۲۲ درصد رتبه اول مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به خود اختصاص داده است.