#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: عرضه هر گونه ماهی قرمز و زینتی بدون مجوز ممنوع است و با خاطیان طبق قانون برخورد می‌شود.

محمد اصغرزاده  افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تمامی عرضه‌کنندگان ماهی قرمز باید از تابلوی فروش با کد دامپزشکی استفاده کنند، مردم نیز ماهی شب عید را از فروشندگان بدون مجوز خریداری نکنند.

وی گفت: ورود هر گونه ماهی قرمز و زینتی به استان باید با مجوز دامپزشکی باشد و افرادی که قصد اقدام در این زمینه را دارند باید به شهرداری و دامپزشکی برای اخذ مجوز مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: ماهی قرمز می‌تواند انواع بیماری قارچی و باکتریایی را به انسان منتقل کند لذا از تماس مستقیم دست فرزندان با ماهی‌ جلوگیری و برای تعویض آب تنگ ماهی نیز از دستکش استفاده شود.

وی گفت: ماهی سالم از نظر بهداشتی پر جنب و جوش و با پولک‌های براق و سالم است که خریداران با بررسی ظاهر ماهی می‌توانند متوجه سلامت آن شوند.

اصغرزاده با تاکید بر اینکه نکات بهداشتی به‌ویژه درجه استاندارد نگهداری ماهی رعایت شود افزود: سهل‌انگاری در هر کدام از این موارد امکان انتقال بیماری‌های باکتریایی و قارچی به انسان را افزایش می‌دهد.

وی همچنین گفت: طبق رسوم قدیمی مردم در روز طبیعت ماهی قرمز را رها می‌کنند و از آنجا که ممکن است رهاکردن ماهی در رودخانه‌ها جان سایر موجودات را به خطر بیندازد مردم ماهی‌ها را در مکان‌های از قبل تعیین شده توسط شهرداری و دامپزشکی رهاسازی کنند.