#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی ۱۵۰ میلیون تومان برای کمک به تامین اعتبارات مورد نیاز جشن گلریزان که هر سال در آستانه عید نوروز در بیرجند برگزار می‌شود، اختصاص داد.

جواد قناعت چهارشنبه شب در دیدار اعضای ستاد مردمی جشن گلریزان افزود: برگزاری جشن گلریزان و کمک به نیازمندان اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه است.

وی گفت: امسال هم ۱۵۰ میلیون تومان به میزان سال قبل و در صورت امکان با افزایش این رقم به جشن گلریزان کمک می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه توان دولت‌ها در پوشش دادن همه مشکلات و کاستی‌ها محدود است اظهار داشت: این همت و غیرت بخش خصوصی و غیردولتی است که با انجام اقدامات حسنه به‌صورت خودجوش همواره کمک کار دولت می‌شوند که بسیار قابل تحسین است و این حرکت در آیین پهلوانی هم وجود دارد.

وی افزود: از گذشته‌های دور در آیین جوانمردی و مروت مرسوم بوده که پهلوانان به عرصه مشارکت‌های اجتماعی ورود داشتند و هر کدام به سهم خود نسبت به رفع مشکلات محله، منطقه و شهرشان اقدام می‌کردند که این کار هم قابل تقدیر است.

قناعت خطاب به اعضای ستاد مردمی جشن گلریزان گفت: اصل و نفس کارتان علوی، بسیار ارزشمند و قابل تحسین و تقدیر است زیرا امیرمومنان (ع) الگوی شما در کمک به نیازمندان است.

مسوول اجرای جشن گلریزان بیرجند هم در این نشست گفت: جشن گلریزان از سال ۱۳۷۰ توسط زورخانه قدیمی امیرعرب بیرجند و هیات ابوالفضلی این شهر که قدمت ۱۰۰ ساله دارد با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و خرید البسه برای آنان در آستانه سال نو برگزار می‌شود.

مهدی قمری افزود: سال گذشته عایدات جشن گلریزان بیرجند حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود که توانستیم ۶ هزار و ۵۰۰ دست لباس نو را برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه کنیم و ارزش واقعی این اقلام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی گفت: این اقلام با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش خراسان جنوبی بین دانش‌آموزان نیازمند در شهرستان بیرجند و چهار شهرستان دیگر استان توزیع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال هم به کمک استانداری و سایر دستگاه‌ها و کمک مردمی بتوان شادی را برای دانش‌آموزان نیازمند در آستانه سال نو به ارمغان بیاوریم.