?استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام استان خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پرداخت و گفت: این دیدار با هدف ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فضاهای آموزشی موجود، بیان دغدغه ها و مشکلات و نیز برنامه‌ ریزی برای تأمین نیازهای سال تحصیلی جدید صورت گرفت.
?وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۵۰ مدرسه نیمه تمام در حال ساخت داریم، تصریح کرد: مهمترین درخواست ما از سازمان نوسازی کشور، مساعدت در راستای تسریع در روند اجرا و تکمیل این پروژه هاست.
?به گفته وی؛ سرانه فضاهای آموزشی ما در سطح استان از میانگین کشوری بالاتر است اما در مرکز استان، سرانه ها از میانگین کشوری پایین تر بوده و به این لحاظ در شهرستان بیرجند، شرایط مناسبی نداریم.
?رئیس شورای آموزش و پرورش استان، مساعدت سازمان نوسازی برای تکمیل این پروژه های نیمه تمام را بهترین راهکار برای جبران کاستی‌های موجود عنوان کرد و گفت: تکمیل کلیه پروژه های آموزشی نیمه تمام استان، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
?قناعت با اشاره به اینکه این پروژه ها با درصد پیشرفت های متفاوت در حال احداث می باشند، اظهار داشت: در این دیدار مقرر شد در گام اول، سازمان نوسازی ۴۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سال ۱۴۰۲ به تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام استان اختصاص دهد.
?به گفته وی؛ سال گذشته با پیگیری هایی که صورت گرفت، مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی به استان اختصاص یافت و قطعاً امسال نیز اعتبار ویژه ای را برای احداث فضاهای آموزشی کسب خواهیم کرد.
?وی ادامه داد: با تزریق این اعتبار، روند اجرای کار در برخی پروژه ها شتاب می گیرد.
?استاندار با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه تخریبی در سطح استان، خاطرنشان کرد: تخریب و بازسازی این مدارس بر اساس اولویت ها و ضرورت ها نیاز به برنامه ریزی و پیگیری دارد.
?قناعت تأکید کرد: با قول مساعد معاون وزیر آموزش و پرورش و همکاری برای اتمام پروژه های نیمه تمام، امیدواریم شاهد تحول در فضاهای آموزشی استان باشیم و هر چه زودتر این مدارس به دانش آموزان عزیز تحویل شود.
?وی اظهار امیدواری کرد: ۱۴۰۲، سال متفاوتی برای عرصه آموزش و پرورش استان باشد.
?شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور